Sökning: "institutionell teori corporate"

Visar resultat 1 - 5 av 63 uppsatser innehållade orden institutionell teori corporate.

  1. 1. Board diversity, an unsolvable problem? : A comprehensive study about Swedish and Danish listed companies on how board diversification affects a performance measure.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för nationalekonomi och statistik (NS)

    Författare :Jonathan Nagy; Oscar Gustavsson; [2023]
    Nyckelord :Gender quotas; Sweden; Denmark; Tokenism; Research and Development; Earnings per share volatility; Growth in earnings per share volatility; Diversity; Board of directors; Fraction of women; EU directive 2022 2381 ; Könskvotering; Sverige; Danmark; Tokenism; Forskning och utveckling; Vinst per aktie volatilitet; Tillväxt i vinst per aktie volatilitet; Mångfald; Styrelse; Andel av kvinnor; EU-direktiv 2022 2381 ;

    Sammanfattning : On the surface, Sweden and Denmark are two similar countries, but behind the closed boardroom doors, things look different. These two countries have chosen different approaches to achieving their goals and the diversification within the boards differs markedly. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsredovisning mellan olika branscher : En studie om likheter och skillnader i onoterade företags hållbarhetsredovisning mellan detaljhandels-, energi- och fastighetsbranschen

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Frankie Thai; Filip Ahlström; [2023]
    Nyckelord :Sustainability reporting between different industries – A study of similarities and differences in unlisted companies sustainability reporting between the retail; energy; and real estate industries.; Hållbarhetsredovisning; Intressentteorin; Institutionell teori; Triple Bottom Line;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka likheter och skillnader som finns i onoterade företags hållbarhetsredovisning mellan detaljhandels-, energi- och fastighetsbranschen. Studien ämnar även förstå dessa likheter och skillnader med hjälp av intressentteorin och institutionell teori. LÄS MER

  3. 3. Building Trust in Mergers and Acquisitions : An Exploration of Key Factors

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Azmain Alam; Hanna Torany; [2023]
    Nyckelord :Mergers and acquisitions M A ; Trust; Decentralization; Centralization; Agency theory; Social Capital; Information Asymmetry; Institutional theory; Sammanslagningar och förvärv M A ; Tillit; Decentralisering; Centralisering; Agency teori; socialt kapital; informationsasymmetri; institutionell teori;

    Sammanfattning : Mergers and acquisitions (M&A) have been widely used as a key strategy for achieving corporate growth and market expansion. However, due to their complex and challenging nature, more than 60% of M&A transactions fail to create value and capture synergies. LÄS MER

  4. 4. Corporate social responsibility communication in apparel retail industry

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Natalie Saati; [2021]
    Nyckelord :apparel retail; CSR commitment; CSR communication; CSR communication strategy; CSR motives; institutional theory; legitimacy; sustainability; CSR; CSR engagemang; CSR kommunikation; CSR kommunikationsstrategier; CSR motiv; hållbarhet; institutionell teori; klädhandlare; legitimitet;

    Sammanfattning : The apparel industry is accused of being socially and environmentally irresponsible. Due to the growing awareness of the social and environmental impact caused by the apparel industry, stakeholders are increasingly vigilant and demand ethical corporate behavior. LÄS MER

  5. 5. To talk or actually take the walk: En kvantitativ studie om frikopplingsmönster bland styrelseledamöter

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Jennifer Ivarsson; Julia Enander; [2021]
    Nyckelord :Decoupling; symbolic work; substantive work; gender diversity; woman on board; men on board; policies; donations.; Frikoppling; symboliska handlingar; substantiva handlingar; kvinnor i styrelsen; män i styrelsen; policys; donationer;

    Sammanfattning : Omvärldens krav och påtryckningar för förändring kan vara en svår utmaning för företag. Företagen måste frekvent reagera på politiska signaler, kritik och ny information. I vissa fall när omvärldens krav strider mot företagens interna effektivitetsbehov kan företagen påstå att de anpassar sig, fastän de inte gör det. LÄS MER