Sökning: "institutionella skolan"

Visar resultat 6 - 10 av 47 uppsatser innehållade orden institutionella skolan.

  1. 6. Climate Change Adaptation in The Swedish Forestry Sector : A Technological Innovation System Analysis

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Nils Wikland; [2023]
    Nyckelord :Climate Change Adaptation; Technological Innovation System; Sustainable Forest Management; Ecosystem Management; Disaster Risk Reduction; Swedish Forestry Sector.; Klimatanpassning; Teknologiskt innovationssystem; Hållbart skogsbruk; Ekosystemförvaltning; Socioekologiska system; Katastrofminskning; svensk skogssektor.;

    Sammanfattning : This study applies the fundamentals of the Technological innovation systems framework to analyze the systemic conditions of the Swedish forestry’s capabilities to facilitate and generate innovation for climate change adaptation. Documentation, together with primary data from two surveys sent to a variety of actors operating inside the system, was assessed and analyzed to get an understanding of the organizational and institutional challenges this industry meets in the new era of the Anthropocene. LÄS MER

  2. 7. Villkor och förutsättningar för rektorers beslut kring nyanlända elever. : En fallstudie om beslutsfattande och organisatoriskt lärande i tre kommuner

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Susanne Tistad; [2023]
    Nyckelord :Decision-making; decision-making process; decision; principal; newly arrived student; Beslutsfattande; beslutsprocess; beslut; rektor; nyanlända elever;

    Sammanfattning : During the 2010s Swedish principals received an increased responsibility to make decisions regarding the schooling for individual students. Simultaneously the influx of immigrants to Sweden was high and the responsibility of sorting out housing and schools for the migrants was split between the municipalities. LÄS MER

  3. 8. Traveling and Meeting in a Pandemic World

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Lina Sundman; [2023]
    Nyckelord :COVID-19; Institutionalization; CSR; Business related travel; Organizations in Sweden; COVID-19; Institutioanlisering; CSR; Affärsresor; Organisationer i Sverige;

    Sammanfattning : The COVID-19 pandemic disrupted the world by changing and affecting the social practices when millions of employees were forced to stay at home and work in the digital context.The aim with this study is to investigate how business travel patterns have changed over time due to the global COVID-19 pandemic, and to investigate what patterns, policies, and behaviors are expected to look like in the future. LÄS MER

  4. 9. Growth and Success: In the Context of Startups in Sub-Saharan Africa

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Dunja Stevanovic; Michelle Wanyang Ochieng; [2023]
    Nyckelord :Startups; Sub-Saharan Africa; Growth; Success; Nystartade företag; entreprenörskap; Afrika;

    Sammanfattning : Sub-Saharan Africa is currently witnessing a proliferation of innovative startups, brimming with immense potential, yet grappling with formidable adversities that hinder the realisation of their latent capabilities to tangible economic benefits and substantial developmental progress for the region. Employing a qualitative research approach, this study investigates the internal and external factors that shape the growth and success trajectories of startups. LÄS MER

  5. 10. UTANFÖR RAMEN - En kvalitativ analys på ett konstnärligt arbete om maktrelationer mellan lärare och elever i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden

    Författare :Karzan Perdawidi; [2022-12-14]
    Nyckelord :maktförhållande; elever; lärare; konstverk; installation;

    Sammanfattning : Syfte Syftet är att utifrån erfarenheterna av min konstnärliga gestaltning och litteraturstudie undersöka hur eventuella maktrelationer mellan lärare och elever kommer till uttryck. Vad händer i klassrummet med hänsyn till maktrelationer mellan lärare och elever och hur begränsar/avskärmar skolan som rum handlingar. LÄS MER