Sökning: "instruction"
Visar resultat 21 - 25 av 1205 uppsatser innehållade ordet instruction.
21. Undervisning bredvid ordinarie utbildning : Jämförelser mellan läxhjälp, privatundervisning och Supplemental instruction
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Abstrakt Denna text är tänkt att jämföra läxhjälp, supplemental instruction samt privatundervisning. För att kunna jämföra de tre delarna med varandra söktes forskningsartiklar inom respektive område. LÄS MER
22. Att arbeta med sexualundervisning i religionskunskapsämnet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : This study explores the complexity of sexual education within the curriculum of religious studies. It examines various aspects such as student well-being, teacher perspectives on instruction, and parental attitudes toward the subject. LÄS MER
23. Towards Performance Evaluation and Future Applications of eBPF
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Extended Berkeley Packet Filter (eBPF) is an instruction set and an execution environment inside the Linux kernel. eBPF improves flexibility for data processing and is realized via a virtual machine featuring both a Just-In-Time (JIT) compiler and an interpreter running in the kernel. LÄS MER
24. Problemlösningsstrategier, ett elevperspektiv. : En kvalitativ studie.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : När elever står inför uppgifter inom problemlösning är det ett flertal steg som eleven ska ta sig igenom: Förstå uppgiften, göra någon form av plan, sedan genomföra planen och i bästa fall även gå tillbaka till uppgiften och reflektera över lösning och svar. Syftet med studien var att undersöka och belysa lösningsstrategier inom problemlösning ur ett elevperspektiv. LÄS MER
25. Digitaliseringens påverkan på elevers motivation i matematik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : This study aims to explore and analyze the dynamic interplay between digitalization and students' motivation within the educational context. In an era where digital tools are emphasized as means for knowledge development, the question arises regarding how these tools can guide students' learning and engagement. LÄS MER