Sökning: "instructional communication"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden instructional communication.
1. Abstrakta begrepp i NO-salen : En trestegsmodell för ökad begreppsförståelse i naturorienterande ämnen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Swedish students in grades 4 and 8 have maintained a consistent performance in natural science based on the TIMSS assessments conducted in 2019 and 2015. However, results from the Swedish School Inspectorate suggest a low level of interest among students in the subject of natural science. LÄS MER
2. Differentiated Instruction: Adapting Teacher Practices and Materials for Individual Groups of Students
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : There is a requirement for English teachers in Sweden to adapt their teaching to align with the policy documents advocating to foster the students' continuous and lifelong learning. This study aims to address in what way the participating teachers work to create engaging learning environments and lessons that promote communication and cooperation. LÄS MER
3. “ - Cause I like working when I’m happy” : A case study of students in linguistic vulnerability and verbal interactions with peers in the social studies classroom
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Syfte Syftet med denna studie är att bidra med insikt i hur Mellanårsprogrammets (MYP) elever i språklig sårbarhet och deras lärare upplever verbala interaktioner i klassen med elevernas kamrater i Individer och samhällen (I&S), ett samhällskunskapsämne inom International Baccalaureate läroplan. Forskningsfrågor · Hur ser MYP-lärare på den effekt kamrater har på elever i språklig sårbarhet under verbala interaktioner i klassen och hur stödjer dessa lärare elever i språklig sårbarhet under dessa interaktioner i I&S? · How do MYP students in linguistic vulnerability experience and understand verbal in-class interactions with peers in the I&S classroom and how do they experience the support given to them by their teachers during these interactions? Theoretical Framework The theoretical framework of this case study is based on the sociocultural perspective as seen in Vygotsky’s work (1987), which have been developed further by Säljö (2000) and Kozulin (2003). LÄS MER
4. VIRTUAL ONBOARDING TRAINING FOR NEWCOMERS’ LEARNING OF REMOTE WORKING TOOLS
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Purpose: The overall purpose of this study is to understand newcomers’ learning of remote working tools concerning their adaptation to virtual teams and how virtual onboarding training can support them. Newcomers here are newly joined members of a workplace, and virtual teams are organisations operated by geographically distributed people relying on information and communication technologies. LÄS MER
5. Faktorer associerade med korrekt SBAR rapportering bland intensivvårdssjuksköterskor
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Bristande kommunikationen kan vara en stor anledning till patientsäkerhetsrisker, ofta uppstår bristerna i övergången mellan olika team och där en snabb och effektiv hantering är av största vikt såsom på intensivvårdsavdelningar. SBAR rekommenderas av SKR och studier har visat att användandet av SBAR ökar patientsäkerheten i vissa aspekter. LÄS MER