Sökning: "instructional quality"
Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden instructional quality.
11. Språkutvecklande arbetssätt för gymnasieelever med bristande språkförståelse
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : The topic of this study is how methods for literacy development are used in upper secondary school education for poor comprehenders. The work was based upon the questions: 1) How do secondary school teachers employ methods for literacy development in their classroom instruction, with special focus on poor comprehenders? 2) How do secondary school teachers perceive that they employ methods for literacy development, with special focus on poor comprehenders? 3) What differences and similarities are there between the teachers? Two methods were used; classroom observations and interviews of three Swedish as a foreign language teachers and three first language content area teachers. LÄS MER
12. Pedagogistans pedagogiska ledarskap
Magister-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The pedagogista is a new professional role in Swedish preschools. Some people question the role, which originates from Italy, since it is believed to carry out a pedagogical leadership that belongs to the head of the preschool according to the curriculum and the Education Act. LÄS MER
13. Prototype of an Augmented Reality User Manual App
Master-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : This thesis describes how augmented reality can be used when developing an instructional application. After studying augmented reality apps and papers, a prototype for mobile devices was developed to discover the possibilities that augmented reality offers and show how issues inherent to the technology can be solved. LÄS MER
14. Kommunikativa strategier för habiliteringspersonal i samtal med AKK : En prövning och utvärdering av åttastegsmodellen i samband med en kommunikationskurs för sjukgymnaster
Magister-uppsats, Uppsala universitet/LogopediSammanfattning : Huvudsyftet med studien har varit att utvärdera hur en fem timmar lång kommunikationsutbildning riktad till sjukgymnaster på habilitering påverkar sjukgymnasternas kommunikativa stil i interaktion med barn/ungdomar som på grund av cerebral pares saknar tal. Utbildningen utformades som en inlärningsmodell i åtta delmoment (åttastegsmodellen). LÄS MER
15. Kan emotionellt stöd, pedagogiskt stöd och klassrummets organisering predicera engagemang hos förskolebarn?
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Tidigare forskning har bland annat visat att barn som vistas i klassrum med bra kvalitet är mer engagerade och att ett bra emotionellt stöd från läraren bidrar positivt till barnets sociala anpassning och lärande. Klassrumskvalitet delas enligt CLASS upp i emotionellt stöd, klassrummets organisering, pedagogiskt stöd och barnens genomsnittliga engagemang. LÄS MER