Sökning: "instructor-led training"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden instructor-led training.

  1. 1. E-learning i stället för traditionell undervisning?

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Lasse Palliax; [2014]
    Nyckelord :e-learning; enkät; traditionell undervisning; kvantitativ metod; negativ bild av skoltiden; positiv inställning till e-learning;

    Sammanfattning : E-learning är en undervisningsmetodik som idag är vanlig att använda i olika utbildningssammanhang. Många företag använder sig av e-learning t ex i samband med införandet av nya processer och systemstöd för sin personal. E-learning används också i olika former och grad inom skolsektorn. LÄS MER

  2. 2. Den bästa träningen är den som blir av : En jämförelse mellan hemträning och ledarledd gruppträning

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Lisa Sandberg; [2014]
    Nyckelord :hemträning; gruppträning; ledarledd träning; jämförelse; seniorer; äldre; träning;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien var att jämföra eventuella skillnader i deltagarfrekvens, muskelstyrke- och konditionsutveckling mellan en grupp som utför ett hemträningsprogram gentemot en grupp med ledarledd träning. Båda grupperna utförde dessutom två separata förtest och ett eftertest av styrka och kondition. LÄS MER

  3. 3. Fysiska aktivitetsmönstret hos äldre, mätt med accelerometri före och i slutet av en två månaders träningsperiod

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Jenny Karlsson; [2014]
    Nyckelord :Physical activity; accelerometry; eldery; sedentary behavior; International Physical Activity Questionaire; Fysisk aktivitet; accelerometri; äldre; stillasittande beteende; IPAQ;

    Sammanfattning : Syfte. Syftet med studien var att med accelerometri kartlägga det fysiska aktivitetsmönstret hos äldre vid två separata förtest och i slutet av en tvåmånadersperiod med ledarledd träning två gånger per vecka. LÄS MER

  4. 4. Språkstimulering i en mångkulturell förskola

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Lejla Mustajbasic; Mirsada Sokolovic; [2014]
    Nyckelord :språk; språkstimulerande arbetssätt; flerspråkighet; interkulturellt förhållningssätt; andraspråk; ämnesintegrerat;

    Sammanfattning : Flerspråkiga barn i en förskolegrupp kan vara stor utmaning för lärare vars uppdrag bland annat är att stödja och stimulera barnets språkutveckling i det svenska språket. Syftet med denna studie har varit att undersöka hur lärare arbetar med flerspråkiga barn i dagens förskola för att stimulera deras inlärning och språkutveckling. LÄS MER

  5. 5. Hjärt-lungräddningsutbildning i årskurs 7. Instruktörsledd eller filmbaserad, vilken pedagogisk metod är effektivast?

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Anette Nord; [2013]
    Nyckelord :cardiopulmonary resuscitation; CPR training; motivation; students; HLR-utbildning; lekmän; livräddare; motivation; högstadieelever;

    Sammanfattning : Syfte: var att undersöka vilken pedagogisk metod, instruktörsledd eller filmbaserad med facilitator som ger bäst kunskap såväl kortsiktigt som långsiktigt vid hjärt-lungräddningsutbildning (HLR) i årskurs sju. Syftet var även att undersöka elevers motivation till att ingripa i en akut hjärtstoppssituation. LÄS MER