Sökning: "instruktioner i klassrummet"

Visar resultat 21 - 25 av 54 uppsatser innehållade orden instruktioner i klassrummet.

  1. 21. Med fokus på elevernas hälsa beskriva pedagogers erfarenhet av att införa The Daily Mile på schemat : En fokusgruppsintervju

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Marie Rosengren; Anna Rönnhede; [2019]
    Nyckelord :hälsa; fysisk aktivitet; elever; pedagoger; The Daily Mile; fokusgruppsintervju;

    Sammanfattning : Många barn och ungdomar i Sveriges skolor når inte upp till Världshälsoorganisationens rekommendationer gällande fysik aktivitet. Då skolan är oblaigatorisk och alla barn och ungdomar vistas där flera timmar varje dag är det en plattform för att öka barn och ungdomars hälsa. LÄS MER

  2. 22. Gester - ett verktyg i matematikundervisning : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Matematikdidaktisk forskning

    Författare :Ellen Klingberg; Madeleine Andersson; [2019]
    Nyckelord :gester; icke-verbal kommunikation; matematik; kroppslig inlärning;

    Sammanfattning : Litteraturstudiens syfte är att genom didaktisk forskning beskriva gesters roll för matematiklärande. För att besvara syftet har två frågeställningar tagits fram: På vilka sätt kan gester användas i matematikundervisning? Hur kan gester hjälpa elever att utveckla förståelse för matematik?  Litteraturstudien är genomförd med hjälp av en litteraturanalys av tio vetenskapliga artiklar som sållats fram i en systematisk databassökning. LÄS MER

  3. 23. Utformningen av ett videoredigeringsprogram för undervisning i källkritik på lågstadienivå.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Hanna Karlsson; [2019]
    Nyckelord :Videoredigering; källkritik; interaktion; undervisning; lågstadium; gränssnittsdesign;

    Sammanfattning : Idag finns det ett begränsat utbud av material för källkritiska övningar på lågstadienivå och undervisning i källkritik anses påbörjas i för höga årskurser (Skolverket 2018a; Skolverket 2019a). Detta är två centrala aspekter i denna studie. LÄS MER

  4. 24. Flipped Classroom och Digitala Materiel : En Karaktärisering av Tre Naturvetenskapliga Ämneslärares Användning av Digitala Hjälpmedel

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för fysik och elektroteknik (IFE)

    Författare :Victor Galeano; [2018]
    Nyckelord :didactics; physics; flipped classroom; ICT; technology; digital tools; didaktik; fysik; flippade klassrummet; IKT; IT; teknologi; digitala hjälpmedel; SAMR;

    Sammanfattning : IT- och IKT-kompetens utgör en stor del av såväl internationell som svensk utbildningsforskning och enda sedan 60-talet har regeringen gjort satsningar med ändamål att förbättra lärares och elevers kompetens inom dessa områden. Den internationella strävan är att läroplaner införlivar mål för förbättrad IT- och IKT-kompetens, för att förbereda elever inför en arbetsmarknad som alltmer kräver teknologiska kompetenser. LÄS MER

  5. 25. Läsförståelsestrategiernas betydelse : En litteraturstudie om läsförståelestrategier och deras påverkan på elevers läsförståelseinlärning i årskurs F-3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Karolina Engblom; Karolina Trygg; [2018]
    Nyckelord :Läsförståelse; Läsförståelsestrategier; Påverkan i klassrummet; Explicit undervisning; Årskurs F-3;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att beskriva lärares och elevers arbete med läsförståelse i årskurs F-3 samt undersöka vilka svårigheter och vinster arbetet kan innebära. I denna kvalitativa litteraturstudie har metodinsamlingen inneburit sökningar i databaser. LÄS MER