Sökning: "instruktionsformer"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet instruktionsformer.

  1. 1. QR-kod och videoinstruktioner: ett mobilt lärande i industrin

    Magister-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Erica Blom; [2014-07-02]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med magisteruppsatsen är att undersöka om filminstruktioner ur ett pedagogsikt hänseende är bättre eller åtminstone upplevs som bättre än andra typer av instruktioner. För att få svar på det har mina frågeställningar varit: Hur fungerar utbildningsfilm kopplat till QR-kod i industrin som verktyg för lärande? Hur upplever arbetarna olika typer av instruktioner? Vad krävs för att filmade instruktioner kopplade till QR-kod ska fungera som ett medel för lärande i industrin? Hur ser arbetarna på kombinationen av QR-kod och video som instruktionsform? De metoder jag använde var av kvalitativ karaktär och bestod av observation, intervjuer, analys av filmade testningar samt experiment. LÄS MER

  2. 2. Instruktionsformer i slöjden

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Marie Freij; [2014]
    Nyckelord :dator; digitala hjälpmedel; instruktionsformer; läromedel; självständighet; slöjd;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka vilka instruktionsformer och arbetssätt som fungerar i slöjden. De didaktiska läromedlen i slöjden är få och nästan inga alls och för att studien skulle gå att genomföras tillverkade jag ett eget läromedel med olika instruktionsformer – digitala filmer, skriftligt och muntligt, i formen av ett gestaltande examensarbete. LÄS MER

  3. 3. Gör så här : En studie av elevers uppfattning om instruktioner inom textilslöjden på högstadiet

    Magister-uppsats, Estetiska avdelningen; Utbildningsvetenskap

    Författare :Sandra Hanzon; [2012]
    Nyckelord :Textilslöjd; elever; instruktioner; uppfattning; arbetsbeskrivning;

    Sammanfattning : Ämnet för denna uppsats är kommunikation inom textilslöjden med inriktning på instruktioner till elever i grundskolans senare år och vilken form av instruktioner eleverna vill ha. Syftet med denna undersökning är att undersöka på vilket sätt elever i grundskolans senare år vill ha instruktioner i textilslöjd. LÄS MER