Sökning: "instrumentering"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade ordet instrumentering.

  1. 1. Behavioural comparison of test and field executions of video games

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Chloé Marie Porion; [2023]
    Nyckelord :Software Testing; Field Monitoring; Test Monitoring; Video Games; Video Game Modding; Mjukvarutestning; Fältövervakning; Testövervakning; Videospel; Videospel Modding;

    Sammanfattning : Software developers write tests to ensure that their application behaves as intended. However, the behaviour of an application in production may deviate from the behaviours that are tested. This difference between test and field executions is rarely assessed in practice. LÄS MER

  2. 2. Patientsäkerhet i fokus : Att minska vårdrelaterade infektioner under operationer

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Monika Moravcova; [2023]
    Nyckelord :Operationssjuksköterska; Sterilitet; Patientsäkerhet; Vårdkvalitet; Kirurgiska ingrepp; Operation;

    Sammanfattning : Detta examensarbete undersöker operationssjuksköterskans erfarenheter av att upprätthålla patientsäkerhet under en operation. Operationssjuksköterskan ansvarar för flera viktiga aspekter såsom hygien, medicintekniska produkter, instrumentering, ledarskap och kommunikation. LÄS MER

  3. 3. Throughput Analysis of Safepoint-attached Barriers in a Low-latency Garbage Collector : Analysis of a Compiler Optimization in the HotSpot JVM

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Filip Wilén; [2023]
    Nyckelord :Garbage Collection; Compiler; Java; JVM; Concurrency; Benchmarking; Skräpsamlare; Kompilatorer; Java; JVM; Multitrådat; Benchmarking;

    Sammanfattning : When using managed programming languages, there is an essential benefit in having a fast and efficient compiler and garbage collector; one garbage collector currently under development is the HotSpot low-latency concurrent Generational Z Garbage Collector. Concurrent memory management runs application threads and garbage collection threads simultaneously. LÄS MER

  4. 4. TEMPOSKILLNAD I MUSIK OCH DESS PÅVERKAN PÅ PRESTATION : Förändringar av musiktempo i spel påverkar prestationen hos spelaren

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Filip Svanström Gustavsson; [2023]
    Nyckelord :Tempo; musik; prestation; tv-spel;

    Sammanfattning : Problemet som undersöks i detta arbete är om olika tempo i musik kan påverka spelarens prestation och handlingar i spel. För att undersöka problemet i detta arbete har denna studie använt sig av studier som undersökt skillnader i tempo och deras påverkan på simning, bilkörning och tv-spel. LÄS MER

  5. 5. Hur upplevs klangen av elektroniska kontra akustiska instrument i sciencefictionspel? : En studie om hur klangfärg påverkar spelupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jenny Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Akustisk; elektronisk; klangfärg; mystik; ensamhet; science fiction;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker hur musikens klangfärg inom science fictionmedier kan påverka känslor som mystik och ensamhet. De valda klangfärgerna för denna undersökning består av akustisk och elektronisk instrumentering. LÄS MER