Sökning: "insurance service relationship"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden insurance service relationship.

  1. 1. Health care professionals’ experiences and views of sexual and reproductive health service provision to undocumented Roma women in Finland

    Master-uppsats, Lunds universitet/Socialmedicin och global hälsa

    Författare :Kalina Georgieva Hristozova; [2023]
    Nyckelord :undocumented Roma women; sexual and reproductive health; sexual and reproductive health service provision; health professionals experiences; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Aim: This qualitative study explores the sexual and reproductive health service provision offered to undocumented Roma women migrating to Finland and traces the major challenges in this regard through the experiences, the perceptions, and the views of Finnish health professionals. Background: Sexual and reproductive health (SRH) of undocumented Roma women is of a particular concern since the lack of health insurance, their mobility, and disadvantaged educational, social, and economic level make them more vulnerable to health risks. LÄS MER

  2. 2. Hur påverkas långsiktiga kundrelationer av digital marknadsföring? : en studie av etablerade lantbrukskunders upplevelser av Länsförsäkringar Uppsalas digitala marknadsföring

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Josefine Beckman; Elisabeth Granath; [2021]
    Nyckelord :digital marknadsföring; försäkringsbolad; lantbruk; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Marknadsföring används för att nå ut på marknaden med syftet att sälja en produkt eller tjänst. Tidigare exponerades konsumenten för marknadsföring främst i tv, radio och tidningar. Denna traditionella marknadsföring finns fortfarande kvar, men en ny generation av digital marknadsföring har nu nått oss. LÄS MER

  3. 3. Värdet av frivillig revision : En kvantitativ studie av hur företagen uppfattar värdet av revision och revisorer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Julia Holck-Clausen; Linn Petersson; [2021]
    Nyckelord :Voluntary audit; core value; added-value; auditor; perceived value; non-audit; Frivillig revision; kärnvärde; mervärde; revisor; uppfattat värde; icke-revisionspliktiga;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har identifierat sex olika anledningar som påverkar valet av frivillig revision. Det tidigare forskning inte lägger lika stor vikt vid är icke-revisionspliktiga företagares egna uppfattningar gällande värdet av revision och revisorer i allmänhet Syftet med studien är att förklara hur företags uppfattade värde av revision och revisorer påverkar valet av frivillig revision. LÄS MER

  4. 4. Should I stay or should I go? - Lojalitet och customer engagement i den digitaliserade försäkringsbranschen

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Michaela Edin Dahlgren; [2019]
    Nyckelord :insurance; insurance industry; digitalization; loyalty; e-loyalty; customer engagement.; försäkringar; försäkringsbranschen; digitalisering; lojalitet; e-lojalitet; customer engagement.;

    Sammanfattning : Försäkringar och försäkringsbolag har stor betydelse för det moderna samhället när det kommer till trygghet och utveckling, både för privatpersoner och företag. Trots detta har försäkringsbranschen fått relativt lite uppmärksamhet inom forskningen, inte minst inom företagsekonomi. LÄS MER

  5. 5. Varumärkesidentitet hos en nykomling i branschen : En fallstudie om försäkringsbolaget Hedvig

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Filip And; Wilmer Gyllström; [2019]
    Nyckelord :Brand identity; Insurance; Communication;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine if an insurance company’s image of their own brand identity match what students in Uppsala universitet experience. The study is built on a case study of the insurance company Hedvig’s brand identity and how students in Uppsala experience the brand. LÄS MER