Sökning: "integrated employer brand"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden integrated employer brand.

  1. 1. Är en offentlig organisation mer än bara ett skyltfönster? : En fallstudie gällande kommunikationen av CSR integrerat med arbetsgivarvarumärket

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Sofia Larsson; Linn Bourdin; [2020]
    Nyckelord :Employer branding; CSR; Sustainable development; Internal communication; Employer branding; Arbetsgivarvarumärke; CSR; Hållbar utveckling; Intern kommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund och syfte: I dagens litteratur och organisationer finner vi att människan är organisationens viktigaste resurs, utan dem finns inget förutom en tom lokal. De människor vars yrke är inom vården, är en av samhällets viktigaste resurser. LÄS MER

  2. 2. Kunskapsföretags arbete med att behålla personal

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Alida Nilsson; Amanda Falk; [2019]
    Nyckelord :Human resource management; Employee retention; Salary; Work engagement; Competence development; Knowledge company.; Human Resource Management; Employee retention; Lön; Arbetsengagemang; Kompetensutveckling; Kunskapsföretag;

    Sammanfattning : Bakgrund: På dagens arbetsmarknad är det vanligt förekommande att ofta byta jobb. Att medarbetare själva väljer att lämna ett arbete är kostsamt ur ett organisatoriskt perspektiv och företag som definieras som kunskapsföretag är extra sårbara när personal väljer att lämna företaget. LÄS MER

  3. 3. Hur gör privat och offentlig sektor för att attrahera rätt talanger?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sanna Dehlin; Sabina Engdahl; Paulina Petersen; [2015]
    Nyckelord :employer branding; employer value proposition; new public management; public sector; private sector; integrated employer brand; employer identity; information architecture; employer brand ambassador; Social Sciences;

    Sammanfattning : Forskningsområdet kring employer branding har vuxit till ett nyckelområde inom strategisk kommunikation. Forskningen har varit otillräcklig när det gäller att studera det praktiska arbetet med employer branding i relation till offentlig och privat sektor. LÄS MER

  4. 4. Seamless Recruitment: How Companies use Mobile Media to Build Brand and Attract Talent

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Vanessa Meyer; [2012]
    Nyckelord :recruitment; branding; communications; mobile; media;

    Sammanfattning : Recruiters must not only understand how job design and incentive programs contribute to talent attraction, they must also comprehend how target job seekers make employment decisions and how they, as recruiters, can influence those decisions through more effective recruitment marketing communications (also called Employer Branding). An important part of recruitment marketing communications planning is media selection. LÄS MER