Sökning: "integrated marketing communications"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden integrated marketing communications.

  1. 1. Fatta Galoppen - Syns du inte, finns du inte! : En kvalitativ fallstudie om hur en sportorganisation kan skapa ett starkare varumärke.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Louise Arnshed; [2021]
    Nyckelord :Brand associations; brand awareness; brand equity; brand identity; brand image; integrated brand communications; Integrerad varumärkeskommunikation; varumärkesassociationer; varumärkesidentitet; varumärkesimage; varumärkeskapital; varumärkeskännedom;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Sportorganisationer, lag och atleter har allt mer börjat ses som varumärken. Precis som att ett varumärke anses vara den absolut mest värdefulla tillgången för ett företag, är det en minst lika värdefull tillgång för sportorganisationer. LÄS MER

  2. 2. Consumer responsibilization in sustainable fashion communications on Instagram : A multimodal discourse analysis

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Vera Sofie Thallinger; Lusanda Ntintili; [2021]
    Nyckelord :Instagram; Social Media; Multimodal Discourse; Consumer Responsibilization; Sustainable Fashion; Cultural Marketing;

    Sammanfattning : Background, Problem Statement and Gap - Political agendas informed by the negative impacts of increasing consumption (including fashion consumption) have allocated major parts of the responsibility to contribute to sustainable development to individual consumers. These agendas subsequently highlighted the need to provide more information, including through media and social media, about the negative impacts of fashion consumption - and consumption at large - to the consumer. LÄS MER

  3. 3. Speaking About Voice : A Study on Communicating Brand Personality Through Virtual Assistants

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Karolina Bergman; Daniela Sundin; [2019]
    Nyckelord :Bergman; Sundin; Virtual Assistant; Communication; Voice; Brand Personality;

    Sammanfattning : Problematization: Earlier research on brand communication emphasize the importance of communicating a brand consistently throughout all marketing channels and media. Virtual assistants (VAs) are a new marketing media and a relatively new technology with which a brand can communicate with customers. LÄS MER

  4. 4. Sminkat ansvar : Relationshantering på sociala medier

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lina Gustafsson; Hanna Nathassia Sabrina Julkunen; [2019]
    Nyckelord :Social media; ethical cosmetics; cosmetic industry; CSR; marketing communication; branding; relationship marketing; social media marketing and webcare.; Sociala medier; etisk kosmetika; kosmetikabranschen; CSR; marknadskommunikation; varumärkesteorier; relationsmarknadsföring; social media marketing; webcare.;

    Sammanfattning : I samband med att dagens konsumenter blir allt mer medvetna om de globala, sociala och miljömässiga konsekvenser som vår konsumtion medför, har det på senare år ställt större krav ett på företagens arbetssätt mot ett mer hållbart och etiskt verksamhetsutövande. Av denna anledning har företagens ansvarstagande för miljön och samhället blivit en central fråga i företagsekonomiska diskussioner, även känt som Corporate Social Responsibility (CSR). LÄS MER

  5. 5. Reaching Generation Z : A qualitative study examining marketing communication channels for targeting Generation Z to establish brand awareness

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Erik Bäcklund; Kagstedt Martin; [2019]
    Nyckelord :Generational Cohorts; Generation Z; Communication Channels; Integrated Marketing Communications; Consumer Behaviour; Hierarchy of effects model; Brand Awareness; Brand Knowledge; Brand Liking; Purchase Intention.;

    Sammanfattning : Brand awareness and its establishment among consumers has been a central theme in previous research on marketing as it is proven to indirectly induce purchase. It is thus seen as crucial for marketers to establish brand awareness. However, a research gap is apparent in regard to creating brand awareness among Generation Z. LÄS MER