Sökning: "integration theories"
Visar resultat 1 - 5 av 713 uppsatser innehållade orden integration theories.
1. MENINGSSKAPANDE KRING HÅLLBARHET GENOM INTERN KOMMUNIKATION. En kvalitativ studie om den interna hållbarhetskommunikationen på företaget Boehringer Ingelheim
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : This paper aims to give an understanding of how internal communication and sustainability can contribute to sensemaking through different theories about communication, for employees at a global pharmaceutical company. This through top-down management, internal sustainability strategies, together with the usage of different types of channels, messages, and cultures. LÄS MER
2. EN KONTINENT I KRIS – MIGRATION, INTEGRATION OCH INKLUDERING- En jämförande studie av kommissionens handlingsplaner för integration i Europa
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : When migration to a country increases, the integration of the migrants becomes extra important for the host country’s society, economy and culture. In the last decade, Europe has faced several crises, such as the refugee crisis and the covid-19 pandemic, which has affected both migration and integration policy. LÄS MER
3. Anmälningsplikt eller angiverilag? En kvalitativ tematisk analys om hur irreguljära migranter konstrueras som ett socialt problem och säkerhetshot i debatten om Tidöavtalet i svensk nyhetspress
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The aim of this study is to investigate the construction of irregular migrants as a social problem and a security threat in the Swedish news press. Specifically, it examines discussions around the motion that obligates welfare actors to report encounters with irregular migrants to Swedish authorities. LÄS MER
4. Att implementera artificiell intelligens i nyhetsrummet : Journalistikens etiska dilemma och AI:s växande roll
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Today, there are several media-related companies that work to process and publish news using only artificial intelligence and algorithms, completely without any type of human intervention. The industry as a whole has seen a trend of replacing human journalists' daily tasks with generative AI, this in terms serves a greater sustainable economic resource management for many media companies. LÄS MER
5. Svenska Modedesigners Upplevelser av Country-of-Origin : Utmaningar och Möjligheter Utomlands
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Svenska varumärken i allmänhet och svenska modevarumärken i synnerhet har en god ställning på den globala marknaden. Som en konsekvens av detta väljer flera svenska modeföretag att marknadsföra sina varumärken genom att betona sitt svenska ursprung. Detta är vad som inom marknadsföring benämns som Country-of-Origin. LÄS MER