Sökning: "integration varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden integration varumärke.

  1. 1. Min kropp är mitt varumärke : Museer och prostitution

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Emma Assarsson; [2023]
    Nyckelord :Prostitution; sex work; museum; Prostitution; sexarbete; museum;

    Sammanfattning : This study investigates how two museums in Europe embody and portray prostitution and sex work. This paper is based on a comparison between the Red Light Secrets Museum in Amsterdam and the walk out tour We have always been everywhere in Berlin. LÄS MER

  2. 2. Assessing an IT system implementation in a post merger scenario

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Jonas Florén; Kian Rousta; [2020]
    Nyckelord :Organizational Change; post-merger integration; sociomaterialism; technochange; warehouse management system; artifacts; organisationsförändring; artefakter; sociomaterialism; integration; technochange; IT system; uppköp och förvärv;

    Sammanfattning : Mergers and acquisitions (M&A) are today two common ways to expand and grow businesses. However, studies report that around 50-75% of all M&A transactions fail to yield expected results. This study focuses on the value creation realized in the post merger integration. LÄS MER

  3. 3. Panta med Swish! Hur bör ett gränssnitt omformas för att effektivisera dess digitala utbetalningsmetod?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Marcus Jessen; [2020]
    Nyckelord :pantamera; pant; pantamera express; gränssnitt; interface; ux; arvola; design; grafisk profil; interaktionsdesign; människocentrerad design; human centred design; grafisk design och kommunikation; pekskärmsgränssnitt;

    Sammanfattning : Studien Panta med Swish! undersöker på vilket sätt pekskärmsgränssnittet för så kallade Pantamera Express-automater och i synnerhet dess digitala utbetalningsmetod kan göras mer effektivt. Baserat på användarintervjuer och analyser av det befintliga gränssnittet utvecklades först en pappersprototyp. LÄS MER

  4. 4. Samspelet mellan varumärke och medarbetarnas föreställningar : En uppsats om hur Hemköps medarbetare ser på den interna varumärkeshanteringen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ulrika Sten; Gabriel De Basso; [2018]
    Nyckelord :Integrated Brand Management; internal communication; brand; internal brand strategy; coworker; loyalty; Samspel; Integrerad Brand Management; Intern kommunikation; varumärke; medarbetare; intern varumärkesstrategi; lojalitet;

    Sammanfattning : This paper observes intern branding and the relation between coworker and brand. It is a mapping study that investigates relations, variables and other factors that affect the integration between coworkers and brand, how they relate to each other. In terms of doing the study, the food chain Hemköp has participated for interviews. LÄS MER

  5. 5. När nätet inte räcker till -En studie om fysiska försäljningskanalers betydelse i detaljhandelns digitalisering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Frida Åstrand; Julia Elgh-Lewén; [2017]
    Nyckelord :Fysisk försäljningskanal; Gigital försäljningskanal; Multikanalförsäljning; Varumärkesbyggande; Integration.; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Bakgrund Inledningsvis presenteras en redogörelse för detaljhandelns utveckling ur ett företagsperspektiv. Två av forskningsfältets framträdande teorier presenteras. LÄS MER