Sökning: "integrerade elever och utbildning"
Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser innehållade orden integrerade elever och utbildning.
16. Estetiskalärprocesser i undervisningen F-3 : ur ett elevperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Forskning visar, enligt Bertil Sundin (2011), att estetiska lärprocesser i undervisningen avtar längre upp i skolåren. Pramling Samuelsson m.fl. (2008) poängterar emellertid att de estetiska lärprocesserna har stor betydelse för en varierad undervisning som gynnar alla elever kunskapsmässigt. LÄS MER
17. Särskoleinskrivna elever i grundskolans matematikundervisning - En etnografiinspirerad studie på tre olika högstadieskolor
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Vi har valt att skriva om integrering av särskoleelever i vanlig grundskola och tittat speciellt på hur detta går till i matematikundervisningen. Allt fler särskoleelever läser integrerat i vanlig grundskola och problemet är att alla lärare inte har utbildning eller kompetens för att arbeta med dessa elever. LÄS MER
18. Vilka förutsättningar för lärande, med fokus på interaktion ges integrerade elever med utvecklingsstörning i grundskolan+
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka tolv grundskollärares inställning till integrering, samt om och hur de utifrån sin inställning skapar förutsättningar för lärande för integrerade elever i grundskolan. Eftersom förutsättningar för lärande är ett vitt begrepp har vi valt att fokusera på interaktion. LÄS MER
19. Special Education in Tunisia, Specialpedagogik i Tunisien
Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Pia Persson. (2013). Specialpedagogik i Tunisien. (Special Education in Tunisia). LÄS MER
20. "Jag vill ju bara att dom ska bli bra människor" : En kvalitativ studie om lärares arbete med och tankar om skolans värdegrund
M1-uppsats, Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Syftet med följande kvalitativa studie är att med hjälp av intervjuer undersöka lärares arbete med och tankar om skolans värdegrund när det kommer till demokrati, fostran, ett mångkulturellt samhälle och jämlikhet. Frågeställningarna inkluderar även en avsikt att studera hur undervisningen går till, om denna enbart är planerad eller om de intervjuade lärarna vittnar om icke planerade lärsituationer. LÄS MER