Sökning: "integrering av digital teknik"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden integrering av digital teknik.

  1. 1. Integrering av digital teknik i förskoleutbildning : En undersökning av pedagogiska metoder och strategier

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Fozia Said; Gjyljeta Krasniqi; [2023]
    Nyckelord :Preschool; early childhood education; digital competence; pedagogical methods and strategies; Lindström s 2008 theory and model;

    Sammanfattning : The problem area that the study examines is how Lindström's (2008) theory and model can be conceptualized in the integration of digital technology and how it affects children's learning and development as well as preschool teachers' attitude to digital technology. This study is conducted both qualitative (semi-structured interviews) and quantitative (surveys) for empirical work. LÄS MER

  2. 2. Corporate-Startup integration: Understanding the types of startups manufacturing corporates are interested in and how to achieve a successful integration

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Ludvig Cederhage; Ebba Backman; [2023]
    Nyckelord :CVC; Manufacturing corporates; Startup; Innovation; Digital Transformation; AI; IoT; Digital Twins; Post-acquisition Integration; Corporate-Startup Collaboration.; CVC; Manufacturing corporates; Startup; Innovation; Digital TransformationAI; IoT; Digital Twins; Post-acquisition Integration; Corporate-Startup Collaboration.;

    Sammanfattning : KPMG has recognized that large manufacturing corporates in Sweden are experiencing impaired growth possibilities and have therefore started to turn to startups to help with innovation. Corporates have traditionally focused on growth through product improvement or market expansion but have recently started to shift their focus to acquisitions and partnerships with high potential startups. LÄS MER

  3. 3. Utvecklingen av Omnichannel inom detaljhandeln : En kvalitativ fallstudie av hur två större aktörer inom svensk detaljhandel ser på sina utvecklingsresor mot ett fullt utvecklat ekosystem för Omnihandel

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Andreas Sülau; [2023]
    Nyckelord :Omnichannel; Retail; Eco system; Digital affärsutveckling; Detaljhandel; Kundcentrerade affärsmodeller; Ekosystem;

    Sammanfattning : Detaljhandeln har under de senaste åren genomgått en genomgripande förändring och shopping har idag fått en helt annan innebörd än tidigare. Kundresan är inte längre en linjär process, utan är snarare ett ekosystem av olika försäljningsställen och kontaktvägar genom vilka kunden rör sig fritt mellan olika kanaler. LÄS MER

  4. 4. Design principles for Product-Service Systems : Using a washing machine as an example

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Adam Lagercrantz Zachrisson; Patrik Marusik; [2023]
    Nyckelord :Product-Service Systems; Product-as-a-Service; Circular economy; Circular design; Washing machines; Produkt-tjänstesystem; Cirkulär ekonomi; Cirkulär design; Tvättmaskiner;

    Sammanfattning : Product-Service Systems (PSS) represents an emerging paradigm in which products and services are integrated to provide enhanced value to customers. By focusing on the specific context of a washing machine, this project explored the opportunities and challenges associated with designing for PSS. LÄS MER

  5. 5. Magisterexamen i pedagogik , 15 hp, avancerad nivå : Lärarnas design av lärande vid integrering av digitala resurser i sin yrkespraktik. En fenomenografisk analys

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Dubravka Radic; [2022]
    Nyckelord :digital teknik; digitala resurser; didaktisk design; integration; kunskapsutveckling; lärande; fenomenografi; pedagogisk undervisningspraktik;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate the perceptions of eight upper secondary school teachers about how digital technology is integrated into teaching practice. The survey is based on two overarching research questions: 1. LÄS MER