Sökning: "integritet och attityd."

Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade orden integritet och attityd..

  1. 1. “VEM FAN KÖPER EN BDSM-NALLE TILL SIN DOTTER?” En kvalitativ intervjustudie om mammors attityd till barn som exponeras på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emma Wiberg; Heidi Byrman Andersson; [2023-03-10]
    Nyckelord :Mediemoral; Sharenting; Parasociala Relationer; ABC-modellen; Barnarbete; Integritet; Influencer; Instagram; Sociala medier; Barn;

    Sammanfattning : Executive summary Over the past few decades, the digital landscape has grown and become increasingly common in our everyday lives. Not least to publish, inspire and update others about our life on social media. And for some, life also includes the role of being a mother, perhaps one who is proud to show off their children on social media. LÄS MER

  2. 2. Framtidens bilförsäkringar : en kvantitativ studie om attityd gentemot personligt anpassade bilförsäkringar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Lova Stifors; Alex Reeves; [2023]
    Nyckelord :Personligt anpassade bilförsäkringar; integritet; personlig information; upplevd fördel; upplevd risk; attityd; avsett beteende.;

    Sammanfattning : Car insurance is one of the most important and profitable markets within the property and casualty insurance industry. Therefore, there is a great interest in accurate pricing, both for insurance companies and policyholders. This study examines a pricing model (i.e. LÄS MER

  3. 3. Individanpassad marknadsföring och den personliga integriteten : En komparativ studie kring påverkan av individanpassad marknadsföring sett ur generation X och generation Z:s perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ellen Larsson; Felicia Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; personlig integritet; generation X; generation Z; cookies; avlyssning;

    Sammanfattning : Genom dagens digitalisering har den traditionella marknadsföringen utvecklats till en mer individanpassad marknadsföring, där företag i större utsträckning riktar sig till konsumenter på individnivå. Detta för att kunna nå konsumenten på ett personligt plan och därmed skapa annonser anpassade utefter den enskilda individen. LÄS MER

  4. 4. Människan och den moderna teknologin: en studie om individers föreställningar om ChatGPT och deras korrelation med attityder

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Hanna Agering Wiahl; Martina Lysdahl; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; attityder; föreställningar; transparens; rättvisa; godhet; ansvar; integritet; attitudes; conceptions; transparency; justice fairnes; non-maleficence responsibility; privacy; Social Sciences;

    Sammanfattning : ChatGPT är det senaste tillskottet inom AI-teknik, en konversationsmodell skapad för att svara på frågor och producera text. Trots att ChatGPT är mycket uppmärksammat och har blivit en allt vanligare del av människors vardag, är tidigare psykologisk forskning kring denna funktion begränsad. LÄS MER

  5. 5. Digitalisering inom detaljhandeln : En fallstudie om hur digitalisering påverkar kundnära personal inom detaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Axel Sedin; Daniel Eriksson; Max Hedström; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; retail; co-worker; employee; Digitalisering; detaljhandel; medarbetare; anställda;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Axel Sedin, Daniel Eriksson, Max Hedström Titel: Digitalisering inom detaljhandeln - En fallstudie om hur digitalisering påverkar kundnärapersonal inom detaljhandeln Handledare: Peter Ekman Nyckelord: Digitalisering, detaljhandel, medarbetare, anställda Forskningsfråga: Vilka aspekter påverkar medarbetarnas upplevelser av digitalisering inomdetaljhandeln? Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilka drivande aspekter som påverkar attityden tilldigitalisering, samt hur detta påverkar kundnära personal på svenska detaljhandelsföretag. Studienhar ett särskilt fokus på medarbetares individuella upplevelser, både positiva och negativa, till vilka aspekter som är av värde för att acceptera teknologi. LÄS MER