Sökning: "intensivundervisning"
Visar resultat 21 - 25 av 49 uppsatser innehållade ordet intensivundervisning.
21. Åtgärdsprogram i matematik och hur vi arbetar med dem i praktiken : En text- och intervjustudie i grundskolans tidigare år
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med studien var att belysa och problematisera framställningarna i och problematisera framställningarna i åtgärdsprogram inom matematik samt att få insikt i pedagogernas bild av hur de arbetar med åtgärdsprogrammen i verkligheten och vilken syn de har på åtgärdsprogram. Vidare syftade studien till att ta fram riktlinjer för skrivandet av åtgärdsprogram för att det ska bli ett levande dokument som blir ett stöd för eleverna och pedagogerna. LÄS MER
22. Response to Intervention i matematik : - En väg att nå bestående och god taluppfattning?
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Syftet med följande studie är att studera vilka bestående resultat som kan utläsas ett år efter en avslutad pilotstudie av en Response to Intervention (RTI) i grundläggande taluppfattning. En jämförelse har genomförts mellan en experimentgrupp och en referensgrupp, där referensgruppen inte tagit del av RTI. LÄS MER
23. Intensivundervisning i matematik i mindre elevgrupper
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractÖrtqvist, Susanne (2019). Intensivundervisning i matematik i mindre elevgrupper. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
24. Kan en strukturerad intensivundervisning inomordinarie undervisningstid i matematik vara gynnsam? : En experimentell fallstudie om en intervention med enskild intensivundervisning för elever i svårigheter med taluppfattning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : I den här studien undersöktes fyra elevers kunskapsutveckling och inställning till ämnet matematik under en period av tre veckors intervention. Syftet var att mäta om en enskild intensivundervisning i matematik inom ordinarie undervisningstid kunde vara gynnsam för elever i svårigheter med taluppfattning. LÄS MER
25. Att arbeta kommunövergripande med flexibel specialundervisning utifrån bedömningsstöden i svenska
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : I läroplanen betonas att alla elever ska ges möjlighet att uppnå målen i läroplanen utifrån sina förutsättningar och ges stöd enligt behov. Men hur ger skolan stödet till de elever som har störst behov, och hur optimerar man de befintliga resurserna för specialpedagogiskt stöd när kommunernas kostnader ökar. LÄS MER