Sökning: "interaction quality"
Visar resultat 1 - 5 av 969 uppsatser innehållade orden interaction quality.
1. Musik som omvårdnadsåtgärd vid demenssjukdom : En kvalitativ litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avdelningen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Demenssjukdom är ett samlingsnamn för neurologiska sjukdomar som ger kognitiv svikt och påverkar framförallt minnet. Äldre personer och kvinnor löper störst risk att drabbas av demenssjukdom. Demenssjukdomarna kan i dagsläget inte botas utan endast symtomlindras. LÄS MER
2. Integration of Service-Oriented Embedded Systems with External Systems in Software Product Lines
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknikSammanfattning : Developing software for complicated systems is often done by collaboration and consists of deliverables by a multitude of organisations. The deliverables can range from smaller devices and commercial-off-the-shelf software components, to larger systems. LÄS MER
3. Äldres upplevelser av att vistas på akutmottagning : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)Sammanfattning : ABSTRAKT Gustafsson O & Karlsson P. Äldres upplevelser av att vistas på akutmottagning. Enlitteraturstudie. Examensarbete i omvårdnad 15 högskolepoäng. LÄS MER
4. Njurdonatorers upplevelser av att frivilligt donera en njure
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)Sammanfattning : Bakgrund: Njurdonation är en omfattande process där en individ, efter eget beslut eller i samråd med andra, donerar en av sina friska njurar till en mottagare i behov av den för att förbättra sin överlevnad och hälsa. Som grundutbildad sjuksköterska har man tillgång till flera olika arbetsplatser, vilket innebär att man kommer möta olika patientgrupper i sitt yrke. LÄS MER
5. ”Är det detta du menar? – Nej, det är det verkligen inte!” En analys av konsumenters missnöje vid möten med chatbots i kundtjänst
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Chatbots are increasingly being adapted as substitutes to humans in customer service. As the level of adoption increases, it becomes more important to understand the phenomenon of robots replacing humans – a new chapter in the rising digital world. LÄS MER