Sökning: "interactional model"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden interactional model.

  1. 1. "Det har blivit nästan trendigt att vara autentisk" : En intervjustudie om influencer marketing

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Lovisa Eriksson; Helena Wrete; [2023]
    Nyckelord :authenticity; influencer marketing; influencer marketing agencies; influencer; mediated interaction; social interaction; social media; autenticitet; influencer marketing; influencer marketing-byråer; influencer; medierad interaktion; social interaktion; sociala medier;

    Sammanfattning : Influencer marketing (IM) har blivit en allt vanligare marknadsföringsstrategi. Tidigare forskning belyser att fenomenet autenticitet är en växande trend på sociala medier, vilket således är av intresse att studera vidare. LÄS MER

  2. 2. Träningsberoende och dess relation till Perfektionism, Neuroticism och Stress

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Olle Bergman; Joel Lagerkvist; [2022]
    Nyckelord :Exercise dependence; exercisers; health; neuroticism; perfectionism; stress; Hälsa; motionärer; neuroticism; perfektionism; stress; träningsberoende;

    Sammanfattning : Introduktion: Syftet med föreliggande studie var att undersöka sambandet mellan stress, tre dimensioner av perfektionism, neuroticism och träningsberoende hos aktiva motionärer mellan 18-35 år. Mer specifikt är syftet att undersöka om stress, neuroticism, självorienterad, annaninriktad och socialt föreskriven perfektionism kan predicera träningsberoende. LÄS MER

  3. 3. Relationen mellan träningsberoende, perfektionism och tvångsmässig passion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Albin Hoffstedt; Hannes Bergman; [2022]
    Nyckelord :Exercise dependence; Perfectionism; Obsessive passion; Träningsberoende; Perfektionism; Tvångsmässig passion;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka om perfektionism respektive tvångsmässig passion kan predicera träningsberoende. I studien deltog 108 gym/CrossFit- utövare mellan 18-60 år (M=34.18, SD=10.77). LÄS MER

  4. 4. ”Bra fråga, jättebra fråga…” : En kvalitativ studie av en lärares uppföljningar för stöttning i ett flerspråkigt klassrum.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Julien Linda; [2022]
    Nyckelord :Interaction; Multilingualism; Support; Follow-up; Exchange Structure Model; IRU; Interactional Support; Interaktion; flerspråkighet; stöttning; uppföljning; Exchange Structure Modell; IRU; Interaktionell stöttning.;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka om och isåfall hur lärare på språkintroduktionsprogrammet i sin undervisning stöttar flerspråkiga elevers interaktion på målspråket genom uppföljningar. Metoden för studien grundar sig i två modeller: Exchange Structure Model av Sinclair & Coulthard (1975) och interaktionell stöttning av Hammond & Gibbons (2005). LÄS MER

  5. 5. – Ja men usch ... – Nä men exakt ... : En interaktionsanalys av samtida svenska ja men/nej men-konstruktioner

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Susanna Birg Andersson; [2021]
    Nyckelord :conversation analysis; CA; appraisal theory; engagement; yes but; no but; yeah but; conjunctions; particles; disaligning; interaktionsanalys; conversation analysis; CA; appraisal; dialogicitet; ja men; jamen; nej men; nämen; jo men; jomen; konjunktioner; partiklar;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks användningen av den etablerade och utbredda konstruktionen ja men/nej men, vars mångskiftande interaktionella betydelse i det svenska samtalsspråket inte tidigare har klarlagts i regelrätta studier. Utifrån en CA-baserad metodik och en modifierad modell av appraisalteorins dialogicitetssystem har ja men/nej men-konstruktionernas position, funktion, attityd och form i fyra dyadiska poddsamtal kategoriserats och analyserats. LÄS MER