Sökning: "interactive audio"

Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade orden interactive audio.

  1. 1. SCAFFOLDING MATHEMATICAL CONVERSATIONS:

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Iuliana Mihaela Badica; [2023-10-10]
    Nyckelord :Interactive exhibit; mathematics; informal learning; science center; parent scaffolding; augmented reality;

    Sammanfattning : Purpose: This study aims to address the current research gap on interactive mathematics exhibits by investigating parents’ role in supporting their children’s mathematics learning using such displays. In addition to this, the study examines the design of an interactive exhibit and explores whether it can facilitate mathematics learning among parents and children. LÄS MER

  2. 2. Bluetooth audio codecs in a real-time interactive context

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Gustav Johansson; Mattias Adevåg; Jacob Milton; [2023]
    Nyckelord :Bluetooth Low Energy; BLE; audio codec; LC3; aptX; real-time; interactive context; latency; perceived audio quality;

    Sammanfattning : The emergence of Bluetooth Low Energy in combination with optimized coders has made it possible to transfer digital audio at very low bitrates, paving the way for small devices with longlasting batteries. The aim of this study is to compare the audio codecs LC3 and aptX, as well as peoples’ attitude towards audio quality in different contexts. LÄS MER

  3. 3. What Girls Are Made Of? : A Critical Overview of Gender Stereotyping in Advertising and Research-based Recommendations for Stakeholders

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Valeriia Babkina; [2023]
    Nyckelord :gender stereotyping; gender representation; advertising; marketing; feminist media analysis; gender equality; social sustainability; könsstereotyper; könsrepresentation; reklam; marknadsföring; feministisk medieanalys; könsjämlikhet; social hållbarhet;

    Sammanfattning : Könsstereotypisering i reklam är ett genomgripande problem som fortsätter att forma och förstärka samhällets normer och uppfattningar om könsroller. Denna masteruppsats syftar till att ge en översikt över den problematiska naturen av könsstereotypisering i reklam, där man belyser de relaterade frågorna och deras konsekvenser, samtidigt som man erbjuder forskningsbaserade rekommendationer till intressenter för att främja mer inkluderande och rättvisa reklampraktiker. LÄS MER

  4. 4. RÖSTABSTRAKTION OCH EMOTIONELL RESPONS : Hur olika sorters abstraktion på röstmaterial påverkar emotionellt intryck i en interaktiv ljudinstallation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Dante Heinonen Pinto; Julia Tyburska; [2023]
    Nyckelord :obehag; ljuddesign; röst; skräck;

    Sammanfattning : Detta arbete utgår ifrån frågeställningen “Vilka intryck ger olika typer av abstraktion av röstmaterial i en interaktiv ljudinstallation?”. För undersökningen användes en artefakt i form av en interaktiv ljudinstallation som till viss del simulerar en analogradio. LÄS MER

  5. 5. Ljudmiljö och interaktivitet: Designa och utveckla en audiell AAR-upplevelse

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Peter Båth; Max Leitner; [2023]
    Nyckelord :NOUS sonic; Audio Augment Reality; AAR; Audio; The physical room; Dolby Atmos; sound-ambience; NOUS sonic; Audio Augment Reality; AAR; Ljud; Fysiska rummet; Dolby Atmos; Ljudmilj;

    Sammanfattning : AR media or augmented reality has become increasingly prevalent in today's society, and more and more applications leverage the technology's ability to present digital 3D objects in the physical space, particularly in gaming. However, the auditory aspect, also known as audio augmented reality (AAR), has not received much attention despite its presence in various forms in our daily lives. LÄS MER