Sökning: "interactive film"
Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden interactive film.
1. Varför Ava-tar de på allt? : En kvalitativ analys av hur visualiseringen av händers interaktion påverkar hur åskådare upplever världen i filmen Avatar
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Denna uppsats är en fenomenologisk studie som utreder hur visualiseringen av händer påverkar hur filmbetraktare upplever världen i filmen Avatar. Analysen utreder tre scener från Avatar, som visar händer som interagerar med föremål som är okända för både filmkaraktärens och betraktarens del. LÄS MER
2. Connection Between : The research project investigating interactivity of digital worlds in a film production pipeline
Master-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för film och mediaSammanfattning : “How can game technology be used to maximize creativity and create an effective production pipeline for an animated film?” I think creating animated film should be a fun and creative process, that is why I have chosen this research question. I explore techniques used in Machinima films and aim to make it more user friendly and less restrictive. LÄS MER
3. Extended Experiences : Film and Performance Practices in VR/AR
Master-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för film och mediaSammanfattning : This is a fascinating time of digital media and new technologies. They offer immersion and interaction and they challenge us, as creators, to work in alternative ways, create more space for the audience and develop our ideas across media while staying true to our artistic principles. LÄS MER
4. Det ska ju vara kul att lära sig : En studie grunddad på elevers uppfattningar om motivation och kunskapsutveckling i samhällskunskapsämnet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Att fostra morgondagens demokratiska medborgare är ett av skolans viktigaste uppdrag. I ämnet samhällskunskap ges eleverna möjlighet att inhämta kunskap och förståelse för samhället, dess invånare och funktioner. LÄS MER
5. Interaktivt Innehåll och Konvergenskultur : En diskursiv fallstudie av Black Mirror: Bandersnatch
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och designSammanfattning : As illustrated by the Netflix special Bandersnatch as a cultural phenomenon, the purpose of this study was to analyze how "new" storytelling forms exist in today's convergence culture. This was done by a discursive case study about TV-critics' reception of Bandersnatch, along with smaller comparative discourses covering both relatively traditional film and TV organizations within the media industry, as well as an online forum. LÄS MER