Sökning: "interactive institute"
Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden interactive institute.
1. 80-20 : En visualisering av flygvanor på KTH
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : För att samhället ska nå målet om att hålla den globala uppvärmningen väl under 2 °C behövs att åtgärder inom alla sektorer av samhället vidtas för att minska klimatpåverkan. Flygresor släpper idag ut stora mängder koldioxid, och i forskarvärlden är det en norm att resa över världen för att bygga ut kontaktnät och sprida sin forskning. LÄS MER
2. Evaluating the Realism of Aspen Trees Generated by an Interactive Script-based Tool
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Background. The most common method of generating realistic trees is by using a non-interactive and fully automatic algorithm, however, an interactive method can create realistic results as well. LÄS MER
3. Support in-video content searching and result visualization of the flipped classroom
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This work presents an interactive visualization tool for video content searching for lecture videos in a flipped classroom course Visualization. The search is performed using the video caption with a client-site search engine Lunr. LÄS MER
4. För Älskade saker : Ett hållbart designkoncept för återbruk av begagnade produkter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : This thesis project is based on the area of Technical Design with a focus on sustainable development and sustainable consumption. The purpose of the project is to develop a concept for a product or service that helps families with children to reduce their negative environmental impact without reducing the supply of the products they need. LÄS MER
5. Evaluating the Usability of an Interactive Bridge Generator : Procedural Content Generation in Unreal Engine 4
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Background. Development time and costs of video games are constantly rising andtools using Procedural Content Generation exist with the purpose of making thedevelopment process smoother.Objectives. This thesis’ aim is to evaluate the usability of an interactive bridgegenerator that uses Procedural Content Generation. LÄS MER