Sökning: "interactive music"

Visar resultat 1 - 5 av 81 uppsatser innehållade orden interactive music.

  1. 1. Magic Tree - Development of a technology mediating multi-sensory musical instrument

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Herta Storlind; [2024]
    Nyckelord :multi-sensory; musical instrument; capacitive sensing; Arduino; multifunctional disabilities; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This thesis is part of the MISK-project, Musik, Interaktiv design, Sinnesstimulering och Kvalitet (Music, Interactive design, Sensory stimulation and Quality). The MISK-project is a collaborative project between Certec at LTH, Furuboda Folkhögskola and Eldorado Resurscenter, developing musical instruments for children and young adults with mental and physical disabilities. LÄS MER

  2. 2. Musikpedagogik i en digital utveckling : En undersökning om hur musiklärare förhåller sig till digitala verktyg för musikskapande samt hur digitala verktyg kan implementeras i musikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Hjalmar Björck; [2024]
    Nyckelord :Digitala Verktyg; Dator; iPad; Sociokulturell teori;

    Sammanfattning : In today's digital age, students must develop technology skills for various purposes, including music-making. To this end, the Swedish school system has mandated that music teachers incorporate digital tools for music-making into the curriculum for primary students from 1st to 9th grade. LÄS MER

  3. 3. Prototyping Tool for Large Scale Interactive Experiences

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för designvetenskaper

    Författare :Venkata Satya Anurag Gargeya Unnava; Yiyang Liu; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality; Augmented Reality; Interactive Content; Large Scale Interactive Content; Visualizer; Simulations; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In the age where entertainment is the driving force behind the functioning of large industries, companies like SONY have figured out a way to market their entertainment content including movies, music, and games using large-scale interactive marketing and promotional content. Building and testing such content before it is released on large and complex devices is a continuously challenging task and there have been efforts both in academia and industry made to ameliorate this content production workflow. LÄS MER

  4. 4. Inkluderande Musikinstrument

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Hannes Salomonsson; David Tegmark; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta projekt fokuserar på att ta fram en ny design för företaget Funkis interaktiva musikinstrument. Projektet begränsar sig till att endast designa den del av produkten som användaren integrerar med och inte produktens mjukvara. Musik är något som hjälper människor att kommunicera och relatera till varandra. LÄS MER

  5. 5. LED-armband för festival-användning

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Linnéa Petersson; Sofia Ramserdal; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Spektrer är ett nystartat företag som skapar musikfestival-tillbehör. Deras teknik handlar om att låta produkten reagera på ljudet i realtid och skapa en ljusupplevelse med hjälp av LED-lampor. LÄS MER