Sökning: "interactivity"

Visar resultat 1 - 5 av 344 uppsatser innehållade ordet interactivity.

  1. 1. TikTok-influencers: vad är ett vinnande koncept för framgång? En kvalitativ innehållsanalys om olika personliga varumärkesbyggande kommunikationsstrategier samt karaktärsdrag som är framträdande i svenska influencers TikToks

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Yrsa Petersén; Filippa Sundman; [2024-03-04]
    Nyckelord :Personligt varumärke; influencer; kommunikationsstrategier; karaktärsdrag; TikTok;

    Sammanfattning : Executive summary The purpose of this thesis is to examine the construction of personal brands on influencers on the platform TikTok. Influencers - a very current and relevant phenomenon in today’s society, are gaining more power in the media landscape and have major influence on both social media users and companies. LÄS MER

  2. 2. A space-time shape for easier spatiotemporal visualization in traffic networks

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för systemteknik

    Författare :David Smeds; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Modern big data systems are enabling new possibilities that never were thought possible in the past. The ability to gather massive data on an individual level has made fields like space-time geography bloom in the latest decennia. The usage of shapes in a 3D space allows us to visualize certain phenomena over time. LÄS MER

  3. 3. Tunnlar som talar : En undersökning av spel som medium för berättande

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Maja Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Amnesia: The Bunker; video game; narratology; ludology; game theory; interactivity; story.; Amnesia: The Bunker; elektroniska spel; narratologi; ludologi; spelteori; interaktivitet; berättelse.;

    Sammanfattning : Denna uppsats utforskar hur elektroniska spel fungerar som medium för berättande genom att undersöka aspekter av debatten som ägde rum i början av 2000-talet mellan narratologer och ludologer, angående hur man bäst bör närma sig och studera spel. Med rötterna i en jämförelse av hur ludologer och spelteoretiker närmar sig ämnet försöker uppsatsen sedan bredda perspektiven genom att jämföra den narratologiska strukturen hos spelet med mer konventionella medier för berättande, såsom filmer och litteratur. LÄS MER

  4. 4. An evaluation of GPU virtualization

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Josef Vilestad; [2024]
    Nyckelord :gpu; virtualization; mig; siov;

    Sammanfattning : There has been extensive research and progress on virtualization on CPUs for a while. More recently the focus on GPU virtualization has increased as processing power doubles roughly every 2.5 years. Coupled with advances in memory management and the PCIe standard the first hardware assisted virtual solutions became available in the 2010s. LÄS MER

  5. 5. Design av sekretessmeddelanden : Hur sekretessmeddelanden kan designas för att främja användares förståelse

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Marko Cavric; Hampus Isebring; [2024]
    Nyckelord :Privacy notice; understanding; integrity; overview; icons; colors; interactivity; Sekretessmeddelanden; förståelse; integritet; överblick; ikoner; färg; interaktivitet;

    Sammanfattning : Den snabba tillväxten av uppkopplade enheter som samlar in och delar data leder till att användare kommer behöva läsa och godkänna alltmer sekretessmeddelanden för att kunna använda enheter och tjänster. Sekretessmeddelanden är de avtal som definierar villkoren för användning av en produkt eller tjänst och är avsedda att informera användare om insamlingen och användningen av deras data och personuppgifter innan valet att acceptera eller neka fattas. LÄS MER