Sökning: "interaktion företag"

Visar resultat 1 - 5 av 390 uppsatser innehållade orden interaktion företag.

  1. 1. “Jag får ju fler timmar på dygnet” : En kvalitativ studie om distansarbete och välbefinnande

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Moa Björs; Lovisa Jensen; [2024]
    Nyckelord :Remote work; interaction; spare time; contentment; demand; control; Distansarbete; interaktion; fritid; välbefinnande; krav; kontroll;

    Sammanfattning : The rapid digital development has transformed our lives, and today we can work in new ways compared to before. With an increased demand for flexible work arrangements, where the home serves as a workplace, it is crucial for companies to understand how this affects the well-being of employees. LÄS MER

  2. 2. Borta bra men hemma bäst…Eller? : En studie om IT-företaganställdas upplevelser av hybridarbete

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Nathalie Levenfalk; Tove Bunse; [2023]
    Nyckelord :Hybridarbete; Distansarbete; Prestation; Systemvetare; Kvalitativ studie;

    Sammanfattning : Hybridarbete har sedan pandemin fått ett markant uppsving i och med det för majoriteten av företaganställdas påtvingade distansarbete. En brist på studier kring ämnet föder ett behov av forskning. LÄS MER

  3. 3. Språkliga uttryck i en digital miljö : En jämförande tematisk analys av språkliga uttryck på Facebook och Tiktok

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Wilma Wenåker; Emma Wilkenson; [2023]
    Nyckelord :platform vernacular; social media; linguistic expressions; plattformsdialekter; sociala medier; språkliga uttryck;

    Sammanfattning : Tillväxten av sociala medier är väletablerad, idag kommunicerar vi inte bara ansikte mot ansikte, utan även via våra sociala medier. Målet med studien är att öka förståelsen för hur interaktion i kommentarsfält kan skilja sig åt mellan två plattformar kan kunskapen om plattformsdialekter öka. LÄS MER

  4. 4. ”Vad är det som är power i detta?” : En kvalitativ studie om gruppers sociala interaktion i samtal om feministiska budskap i modeföretags marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Hedvig Pahlstad; Ester Paksuniemi; [2023]
    Nyckelord :Focus group interviews; social construction; social interaction; common knowledge; identification; feminist messages; post-feminism; Fokusgruppintervjuer; social konstruktion; social interaktion; gemensam kunskap; identifikation; feministiska budskap; post-feminism;

    Sammanfattning : In society there are several structural norms that appear taken for granted and should be discussed to be recognized. Furthermore, institutions such as corporations often incorporate stereotypical gender beliefs into their structuring such as in marketing. LÄS MER

  5. 5. Continuous Integration for Embedded Software with Modular Firmware Architecture

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Fabian Segatz; [2023]
    Nyckelord :Continuous integration; Embedded software development; Modular firmware architecture; Jenkins; Software quality; Kontinuerlig integration; Inbyggd programvaruutveckling; Modulär fastvara arkitektur; Jenkins; Programvarukvalitet;

    Sammanfattning : Continuous Integration (CI) techniques are widely adopted in web and application development but have received limited attention in the embedded software domain. This thesis investigates the application of CI techniques in embedded software development through a case study at Cobolt AB, a company specializing in optoelectronics. LÄS MER