Sökning: "interaktion mellan organisationer"
Visar resultat 11 - 15 av 94 uppsatser innehållade orden interaktion mellan organisationer.
11. Tummen upp i chatten om ni är med! : En undersökning om chefers arbetssituation vid påtvingat distansarbete
Master-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : I samband med Covid-19 pandemin tvingades många organisationer att snabbt ställa om till distansarbete. Förändringen av arbetssätt medförde nya krav, inte minst för chefer vilka tvingas leda på distans genom digitala verktyg och kommunikationsplattformar. LÄS MER
12. Ledningens internkommunikation som verktyg i förändringsprocessen ur ett medarbetarperspektiv
Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : Förändringstakten i hela samhället har blivit snabbare genom åren och det är framför allt tekniken som driver denna utveckling menar Olsson (2017). Organisationer ställs inför många utmaningar och förändringar inom verksamheten är nödvändiga för organisationens överlevnad. LÄS MER
13. Emphasizing engagement: adapting to the hybrid environment through new interaction technologies : Evaluating Audience Engagement Platforms impact on engagement in hybrid meetings and presentations
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : An increase in distributed workspaces are influencing the way people work and thereby how meetings and presentations are conducted, making hybrid settings the standard for many organizations. Previous research has shown that hybrid settings decrease engagement due to technical issues, lack of inclusiveness, changing social dynamics and difficulties in evaluating participant engagement. LÄS MER
14. Det moderna arbetssättet : En kvalitativ studie om interaktionen mellan hybridarbete och motivation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie syftar till att öka förståelsen kring interaktionen mellan hybridarbete och anställdas motivation. Hybridarbete kan bli normen för många organisationer, tidigare forskning problematiserar att det moderna arbetssättet kan medföra potentiella utmaningar när företag går från platsarbete till hybridarbete. LÄS MER
15. SOCIALT ARBETE OCH AKTIVITETSBASERADE ARBETSPLATSER - POSITIVT ELLER NEGATIVT FÖR SOCIALSEKRETERARE? : En litteraturstudie om aktivitetsbaserade arbetsplatser inverkan på socialsekreterares yrkesroll
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Socialsekreterare förväntas alltmer interagera med andra organisationer för att utföra effektivt socialt arbete. En lösning har blivit att introducera mer flexibla arbetsplatser i form av aktivitetsbaserade arbetsplatser (ABW) för att förbättra interaktion och kommunikation mellan anställda. LÄS MER