Sökning: "interaktiv ansats"

Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade orden interaktiv ansats.

  1. 1. Influencer marketing inom hudvårdsbranschen : En kvantitativ studie om konsumenters attityd och köpintention

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Mikaela Isacson; Danayit Yibrah; [2024]
    Nyckelord :Social media; Influencer marketing; Attitude; Purchase intention; Interaction; Trust.; Sociala medier; Influencer marketing; Attityd; Köpintention; Interaktion; Förtroende.;

    Sammanfattning : Datum:   2024-01-04 Nivå:    Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Akademi:   Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens  Universitet.  Författare:   Danayit Yibrah   &   Mikaela Isacson                     (00/12/10)                 (99/02/26) Titel:    Influencer marketing inom hudvårdsbranschen Handledare:   Pejvak Oghazi Nyckelord:   Sociala medier, Influencer marketing, Attityd, Köpintention,  Interaktion, Förtroende. LÄS MER

  2. 2. Praktiska arbetssätt i fritidshemmet sökes

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Anton Eberhardsson; Isabella Samuelsson; [2023-10-23]
    Nyckelord :Fritidshem; Delaktighet; Inflytande; Barns aktörskap; Fritidspedagogik;

    Sammanfattning : fritidshemmets uppdrag beskrivs att verksamheten ska förena måluppfyllelse med barnens delaktighet och inflytande. I denna systematiska litteraturöversikt har vi via forskning, med utgångspunkt i begreppet aktörskap, försökt få fram hur detta kan realiseras i praktiken. LÄS MER

  3. 3. Det är en lugn stund på dagen... : En kvalitativ studie om lärares resonemang och andvändning av tyst läsning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Heidi Lindström Rosenholm; Frida Hagelin; [2023]
    Nyckelord :Interaktiv högläsning; högläsning; dialogisk högläsning; förskoleklass; språkutveckling; undervisning.;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att ta reda på hur lärare i årskurs 1–3 använder tyst läsning i undervisningen och hur de väljer att följa upp den tysta läsningen. Studien har en kvalitativ ansats med semistrukturerade interjuver. I studien deltog sex respondenter från olika skolor. LÄS MER

  4. 4. Consumers behavior during the Covid-19 pandemic : A quantitative study on consumers' experience and purchase decision about fast fashion advertising on social media during the Covid-19 pandemic

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Elin Jalmgård Väkeväinen; Josephine Martinelle; [2022]
    Nyckelord :Social media; online advertising; vivid advertising; interactive communication; OBA; online consumer behavior and consumer purchase decision.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sociala medier har blivit en plattform för kommunikation mellan företag och konsumenter. Konsumenter kan samla information innan ett köp och därför är annonsering på sociala medier ett strategiskt verktyg för att rikta in sig på konsumenter och skapa behov. LÄS MER

  5. 5. Högläsningens påverkan på elevers språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Therese Johansson; Ellinor Nilsson; [2022]
    Nyckelord :högläsning; ordförråd; språkutvecklande undervisning; årskurs f-3;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att ta reda på vilka arbetssätt som gynnar elevers språkutveckling och vilka språkliga kunskaper lärare anser att eleverna utvecklar. Studien syftar även till att ta reda på varför lärare väljer att arbeta med just högläsning. LÄS MER