Sökning: "interaktiv innovation"
Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden interaktiv innovation.
1. Magic Tree - Development of a technology mediating multi-sensory musical instrument
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationSammanfattning : This thesis is part of the MISK-project, Musik, Interaktiv design, Sinnesstimulering och Kvalitet (Music, Interactive design, Sensory stimulation and Quality). The MISK-project is a collaborative project between Certec at LTH, Furuboda Folkhögskola and Eldorado Resurscenter, developing musical instruments for children and young adults with mental and physical disabilities. LÄS MER
2. Interactive infographics for communicating sustainability : Use of an interactive infographic in explaining a complex sustainability framework for companies
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : The natural world is under immense and increasing pressure caused by human activity. The adjustment from a state of declining nature to a more sustainable world requires changes of social and economic activities by individuals, societies, and the private sector. LÄS MER
3. User experience of the login flow in Duo : A study of user perception of trust, reliability and communicated soft values in user interface design of a login f low
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : User interface design should provide meaningful and relevant experiences to the user. Users have different expectations on quality factors in services of different domains of usage. LÄS MER
4. Planering i en digital era : En fallstudie av förändring i kommunal planering vid implementering av digitalisering
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : I takt med den pågående digitala omställningen blir digitalisering en allt mer integrerad och oundviklig del av den kommunala planeringen i Sverige. Detta arbete utforskar vilken effekt den digitala omställningen får genom att studera hur den kommunala planeringen förändras när digitalisering implementeras i olika kommuner. LÄS MER
5. Consumers behavior during the Covid-19 pandemic : A quantitative study on consumers' experience and purchase decision about fast fashion advertising on social media during the Covid-19 pandemic
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Bakgrund: Sociala medier har blivit en plattform för kommunikation mellan företag och konsumenter. Konsumenter kan samla information innan ett köp och därför är annonsering på sociala medier ett strategiskt verktyg för att rikta in sig på konsumenter och skapa behov. LÄS MER