Sökning: "interaktiv marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden interaktiv marknadsföring.

  1. 1. Vidareutvecklingen av en interaktiv digital skogsägareplan

    Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest Management

    Författare :Filip Nordin; [2022]
    Nyckelord :medlemsapplikation; skogsbruksplan; skogsägareförening;

    Sammanfattning : Denna studie har genomförts i samarbete med skogsägareföreningen Norra Skog. Syftet med studien var att redogöra för vilka faktorer som spelar roll i markägares beslutsfattande kring skogsskötsel, samt hur deras medlemsapp kan utvecklas i framtiden. Resultatet i studien kommer användas som underlag vid utformningen av nya tjänster i appen. LÄS MER

  2. 2. Diagnostic tool for issue categorization and capability determination in flexographic printing

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Andreas Vidovic; [2021]
    Nyckelord :Color-to-Color Register; Design Process; Data Processing; Data Visualization; Prototyping; Usability; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Today communication, promotion and transaction of products are key functions of product packaging. The quality of the package print is therefore of great importance and needs to be consistent for large production quantities. One of the most common technologies for printing on paper or cardboard is flexographic printing. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesidentitet på sociala medier : Hur varumärken kan driva marknadsföringskampanjer med interaktiv storytelling

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Angelique Olsson; Husham Al-Sam; [2021]
    Nyckelord :Interactive marketing campytelling; Social maign; Interactive storedia; Votes on social media; Marketing on social media; Brands; Interaktiv marknadsföringskampanj; Interaktiv storytelling; Interaktivt berättande; Sociala medier; Omröstningar på sociala medier; Marknadsföring på sociala medier; Varumärken.;

    Sammanfattning : Bakgrund: I samband med den teknologiska utvecklingen har begreppet interaktivitet blivit allt mer omdiskuterat, inte minst vid framställning av interaktiva berättelser. Interaktiv storytelling är ett relativt nytt forskningsområde som öppnat upp för ett nytt sätt att driva marknadsföringskampanjer på. LÄS MER

  4. 4. ”Syns du inte, finns du inte” : Eventmarknadsföring ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Bianka Farkas-Szabó; Johanna Ekberg; Melissa Löfman Nastefski; [2021]
    Nyckelord :Event marketing; customer relationships; brands; sponsorship; communication; experience; evaluation; Eventmarknadsföring; kundrelationer; varumärken; sponsring; kommunikation; upplevelse; utvärdering;

    Sammanfattning : Eventmarknadsföring växer som marknadsföringsform och allt fler företag har börjat inkludera denna i sin marknadsföringsstrategi. Genom interaktiv kommunikation via ett event eller en händelse ligger fokus på skapandet av kundrelationer via det fysiska mötet som ofta anses vara mycket värdefullt. LÄS MER

  5. 5. Digitalisering av kulturscenen : Interaktionen mellan kulturscenen och den teknikvana generationen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Linus Steinholtz; [2019]
    Nyckelord :Konceptutveckling; UX-Design; Teknisk Design; Användarcentrerad design;

    Sammanfattning : Rapporten sammanfattar ett examensarbete inom produktutveckling för Högskoleingenjör Teknisk Design på Luleå Tekniska Universitet. Arbetet är utfört hos Osynlig AB i Sundsvall för kunden Scenkonst Västernorrland. LÄS MER