Sökning: "interaktiv"

Visar resultat 1 - 5 av 581 uppsatser innehållade ordet interaktiv.

  1. 1. Högläsning i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Frida Malmberg; Kajsa Edvardsson; [2020]
    Nyckelord :Aspekter; Elever; högläsning; Interaktiv; Läsning; Socio-emotionell utveckling; Språkutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med den här kunskapsöversikt var att undersöka hur högläsning kan utföra i ett klassrum så att det blir en effektiv lärandeaktivitet. Vår frågeställning är: vilka aspekter lyfts som betydelsefulla vid lärarens högläsning? Vi har gjort en litteraturstudie som utgår ifrån vetenskapliga artiklar. LÄS MER

  2. 2. Uppföljning utan återkopplingganisationsnivåer i äldreomsorgen - En studie kring digitala verktygs betydelse för kommunikation mellan organisationsnivåer i äldreomsorgen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Lisa Lövström; [2019-10-07]
    Nyckelord :digitalisering; verksamhetsutveckling; organisering; kommunikation; uppföljning;

    Sammanfattning : Syftet är att identifiera digitala verktyg som implementeras inom vårdorganisationer, samt att kritiskt analysera dessas betydelse för att understödja kommunikation mellan funktioner och nivåer i vardags- och utvecklingsarbetet.Den teoretiska referensramen har innefattat teorin Relational coordination samt det teo-retiska begreppet Alignment. LÄS MER

  3. 3. Multimodalt arbete i undervisningen.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Lundqvist Jaqueline; [2019-07-01]
    Nyckelord :Multimodalt arbete; modaliteter; semiotiska system; meningsskapande; undervisning; grundskola årskurs 1-6;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att genom en enkätundersökning bidra med kunskap om de tillfråga- de lärarnas syn på multimodalt arbete i läs- och skrivundervisningen i årskurs F-6. Till syftesbeskrivningen kopplas följande forskningsfrågor: • Hur beskriver de tillfrågade lärarna att de arbetar för att skapa multimodalt arbete inom läs- och skrivundervisning? • Vilka uttrycksformer och digitala resurser kombineras multimodalt i de tillfrågade lärarnas undervisning inom läs- och skrivundervisningen? • Hur motiverar de tillfrågade lärarna sin beskrivna multimodala undervisning inom läs- och skrivundervisning? I studien användes kvantitativ metod i form av enkät. LÄS MER

  4. 4. Träförbindningar – En undersökning av medier för hantverksintroduktion

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvård

    Författare :Elias Björnskär; [2019-05-27]
    Nyckelord :3D-animations; SketchUp; wooden joints; plans; 3D-models; träförbindningar; interaktiv; 3D-modell; ritningar;

    Sammanfattning : Uppsats för avläggande av filosofie kandidatexamen i Kulturvård, Bygghantverk, 2019.... LÄS MER

  5. 5. DIGITALA VERKTYGS ROLL I UNDERVISNINGEN - EN INTERVJUSTUDIE AV LÅGSTADIELÄRARNAS TANKAR KRING ANVÄNDNING AV OLIKA DIGITALA VERKTYG I UNDERVISNING

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Irine Ogestad; Meriana Chabo; [2019-02-17]
    Nyckelord :Digitala verktyg; kollaborativt lärande; individualisering; lågstadiet;

    Sammanfattning : Syfte:Metod:Resultat:Syftet med denna studie är att undersöka vilka digitala verktyg som används i undervisningen på lågstadiet, vilka roller lärare tycker att de spelar i undervisningen och vad lärare tycker att de har för för- och nackdelar i undervisningen på lågstadiet.Valet av metod utfördes som en kvalitativ studie. LÄS MER