Sökning: "interaktiva bilder"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden interaktiva bilder.

  1. 1. Deep Learning-Based Bone Segmentation of the Metatarsophalangeal Joint : Using an Automatic and an Interactive Approach

    Master-uppsats, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)

    Författare :Hannah Krogh; [2023]
    Nyckelord :Deep Learning; CNN; U-Net; DeepEdit; Bone Segmentation; CT; MTP Joint;

    Sammanfattning : The first Metatarsophalangeal (MTP) joint is essential for foot biomechanics and weight-bearing activities. Osteoarthritis in this joint can lead to pain, discomfort, and limited mobility. In order to treat this, Episurf Medical is working to produce individualized implants based on 3D segmentations of the joint. LÄS MER

  2. 2. Digitala läromedel ur ett interaktivt och multimodalt perspektiv : En komparativ analys av digitala läromedel i religionskunskap  för högstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktik

    Författare :Thomas Lindqvist; [2022]
    Nyckelord :Digitala läromedel; interaktiv; multimodal; socialsemiotik;

    Sammanfattning : Digitaliseringen av skolan har ökat användningen av digitalt material i undervisningssituationer. Vi ser nu en växande marknad och utbud av nya heltäckande digitala läromedel, som har andra möjligheter att integrera multimodala och interaktiva aspekter än traditionella trycka läroböcker. LÄS MER

  3. 3. De skulle stå upp mot storföretagen : En marxistisk kritik av spelgrafiken i Cyberpunk 2077 med fokus på relationen mellan konsument och producent

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Fredrik Hagman; [2021]
    Nyckelord :Cyberpunk 2077; Discourse; Visual analysis; Qualitative approach; Critical theory; The Frankfurt School; Commodityfetishism; Commodification; The Culture Industry; Karl Marx’ phases of alienation; Cyberpunk 2077; Diskurs; Kvalitativ visuell analys; Marxistisk läsning; Frankfurtskolan; Varufetishism; Kommodifiering; Kulturindustri;

    Sammanfattning : Uppsatsen undersöker spelgrafik i Cyberpunk 2077, mot bakgrund av händelserna kring spelets offentliggörande – som väckte stort raseri och missnöje från inte bara spelarna själva, utan även aktieägare och spelrecensenter. Utgångspunkten i analysen är etablerandet av en diskursiv läsning inom en kvalitativ visuell analys av ett urval bilder som visar hur människor i spelet manipuleras till att köpa produkter som är skadliga för dem. LÄS MER

  4. 4. De skulle stå upp mot storföretagen : En marxistisk kritik av spelgrafiken i Cyberpunk 2077 med fokus på relationen mellan konsument och producent.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Fredrik Hagman; [2021]
    Nyckelord :Cyberpunk 2077; Marxist critique; in-game advertisement; game design; Cyberpunk 2077; Diskurs; Kvalitativ visuell analys; Marxistisk läsning; Frankfurtskolan; Varufetishism; Kommodifiering; Kulturindustri;

    Sammanfattning : Uppsatsen undersöker spelgrafik i Cyberpunk 2077, mot bakgrund av händelserna kring spelets offentliggörande – som väckte stort raseri och missnöje från inte bara spelarna själva, utan även aktieägare och spelrecensenter. Utgångspunkten i analysen är etablerandet av en diskursiv läsning inom en kvalitativ visuell analys av ett urval bilder som visar hur människor i spelet manipuleras till att köpa produkter som är skadliga för dem. LÄS MER

  5. 5. An Interactive Eye-tracking based Adaptive Lagrangian Water Simulation Using Smoothed Particle Hydrodynamics

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ajla Elmasdotter; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Many water animations and simulations usually depend on time consuming algorithms that create realistic water movement and visualization. However, the intrigue for realistic, real-time and interactive simulations is steadily growing for, among others, the game and Virtual Reality industry. LÄS MER