Sökning: "interaktiva digitala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden interaktiva digitala medier.

  1. 1. Ljudmiljö och interaktivitet: Designa och utveckla en audiell AAR-upplevelse

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Peter Båth; Max Leitner; [2023]
    Nyckelord :NOUS sonic; Audio Augment Reality; AAR; Audio; The physical room; Dolby Atmos; sound-ambience; NOUS sonic; Audio Augment Reality; AAR; Ljud; Fysiska rummet; Dolby Atmos; Ljudmilj;

    Sammanfattning : AR media or augmented reality has become increasingly prevalent in today's society, and more and more applications leverage the technology's ability to present digital 3D objects in the physical space, particularly in gaming. However, the auditory aspect, also known as audio augmented reality (AAR), has not received much attention despite its presence in various forms in our daily lives. LÄS MER

  2. 2. Snabbt, Snabbare, Snabbast : En kvalitativ studie om informationsstress och snabb digital kultur

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Linnea Gawell; Elias Jämtbäck; [2023]
    Nyckelord :fast culture; information-overload; marketing; snabb kultur; snabbspolad kultur; informationsstress; marknadsföring;

    Sammanfattning : Den digitala underhållningsbranschen utvecklas ständigt där nya innovationer lanseras och konsumtionsmönster förändras. Snabbspolad kultur är ett fenomen som syftar till den trend där våra digitala underhållningsmedier ökar i hastighet. LÄS MER

  3. 3. TikTok, generation Z och musik : En undersökning om vilket sätt digitaliseringen har påverkat generation Zs musiklyssnande

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hampus Georgsson; Max Nyberg; [2022]
    Nyckelord :Generation Z; TikTok; musik; digitalisering; sociala medier.;

    Sammanfattning : Under coronapandemins år 2020 så fick en ny sociala medie-plattform många nya användare. Den applikationen heter TikTok. TikTok är en sociala medie-plattform där du som användare kan publicera, redigera likaså interagera med videos i alla dess storlekar och former. LÄS MER

  4. 4. The Player as a Conductor : Utilizing an Expressive Performance System to Create an Interactive Video Game Soundtrack

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Magnus Lundh Haaland; [2020]
    Nyckelord :interactive music; adaptive music; expressive performance systems; CSEMP; video game music;

    Sammanfattning : Music is commonly applied in art and entertainment to enhance the emotional experience. In video-games and other non-linear mediums this task must be achieved dynamically at run-time, as the timeline of events is unknown in advance. LÄS MER

  5. 5. Interaktivt Innehåll och Konvergenskultur : En diskursiv fallstudie av Black Mirror: Bandersnatch

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Ruth Tunney; [2019]
    Nyckelord :Convergence culture; Black Mirror: Bandersnatch; Film; Interactive film; Streaming; Konvergenskultur; Black Mirror: Bandersnatch; Film; Interaktiv film; Streaming;

    Sammanfattning : As illustrated by the Netflix special Bandersnatch as a cultural phenomenon, the purpose of this study was to analyze how "new" storytelling forms exist in today's convergence culture. This was done by a discursive case study about TV-critics' reception of Bandersnatch, along with smaller comparative discourses covering both relatively traditional film and TV organizations within the media industry, as well as an online forum. LÄS MER