Sökning: "interaktiva element"

Visar resultat 6 - 10 av 44 uppsatser innehållade orden interaktiva element.

  1. 6. Undersökning av möjlig positionering på marknaden för digitala event- och mötesplattformar med förslag på teknisk tillämpning

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Rita Blomstersjö; Martina Wikström; [2021]
    Nyckelord :Digitalisering; Digitala Evenemang; Covid-19; Interaktion; Engagemang; Spelifiering; Användbarhet”;

    Sammanfattning : As a result of the pandemic, organizations have been forced to rethink the traditional way of working. Most organizations have moved towards remote working and implemented online meeting-platforms as a way of adapting to the new circumstances. LÄS MER

  2. 7. Historical Maps : En interaktiv upplevelse av historia genom kartor

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Susanne Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Webbapplikation; Interaktiva kartor; HTML; CSS; React; Leaflet; Materials UI; Wikipedia API;

    Sammanfattning : This report deals with the development of the historical maps web application for a company that works to preserve the cultural heritage of old maps. The goal of the project has been to create a proof of concept for a web application that allows the user to view and interact with historical maps. LÄS MER

  3. 8. Augmented carousel : an exploration of human powered interaction in outdoor play design

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Zihan Persson; [2021]
    Nyckelord :Interactive play; outdoor play; human power interaction; craft;

    Sammanfattning : Harvesting children’s kinetic energy to power the electronics can bring interactive play to novel places and create unique context for play. This project presents design, crafting and testing of a child-powered interactive carousel designed for everyday outdoor play. LÄS MER

  4. 9. The impact of digital online-based learning on students during Covid-19

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sara Svensson; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; digital learning; digital tools; distance education; Grounded theory; online learning; qualitative method; quantitative method; Covid-19; digitalt lärande; digitala verktyg; distansutbildning; Grounded theory; online learning; kvalitativ metod; kvantitativ metod;

    Sammanfattning : The sudden transition to distance education due to the Covid-19 outbreak was a significant change in the standard of education at many universities. This thesis studies the impact of distance and online-based learning on second- and third-year students within the Computer Science Engineering program at Malmö University in Sweden during the autumn and spring semesters 2020. LÄS MER

  5. 10. Den grafiska interaktionen : en jämförelse mellan svensk och amerikansk upphovsrätt i syfte att utröna hur det grafiska användargränssnittet skyddas idag, samt hur ett framtida skydd kan utformas

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Louisa Nikolaisen; Matvey Kondratenko; [2021]
    Nyckelord :Affärsrätt; Affärsjuridik; Immaterialrätt; Europeisk rätt; Amerikansk immaterialrätt; Grafiska användargränssnitt; GUI; Sui generis; Upphovsrätt; Europeisk upphovsrätt; Gamingindustrin;

    Sammanfattning : Gamingindustrin utgör idag en stor, globaliserad marknad, där spelutvecklingsprocessen kan medföra utgifter som uppgår till flera miljarder svenska kronor. En viktig del av moderna spel är det grafiska användargränssnittet, s.k. GUI, som är den interaktiva, grafiska yta med vilken en spelare interagerar. LÄS MER