Sökning: "interaktiva internet"

Visar resultat 1 - 5 av 82 uppsatser innehållade orden interaktiva internet.

  1. 1. An Evaluation of WebAssembly Pre-Initialization for Faster Startup Times

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :William Stackenäs; [2023]
    Nyckelord :WebAssembly; Wasm; pre-execution; pre-initialization; execution time; Wizer; WebAssembly; Wasm; förexekvering; förinitialisering; exekveringstid; Wizer;

    Sammanfattning : WebAssembly (Wasm) has emerged as a new technology for the web that enables complex and interactive web applications, while utilizing a compact and platform-independent bytecode format. Due to its flexibility, portability, and built-in security, it has since evolved to be used in many other embeddings, such as internet-of-things, server applications, and even mobile applications. LÄS MER

  2. 2. A visual approach to web information extraction : Extracting information from e-commerce web pages using object detection

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Alexander Brokking; [2023]
    Nyckelord :Web information extraction; computer vision; object detection; deep learning; Informationsextraktion från webben; datorseende; objektigenkänning; djupinlärning;

    Sammanfattning : Internets enorma omfattning har resulterat i ett överflöd av information som är oorganiserad och spridd över olika hemsidor. Det har varit motivationen för automatisk informationsextraktion av hemsidor sedan internets begynnelse. LÄS MER

  3. 3. Läsförståelse vid läsning i digitalt och analogt format

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Hadir Shehab; Amanda Månsson; [2022]
    Nyckelord :analoga texter; digitala texter; läsförståelse;

    Sammanfattning : Idag lever vi i ett samhälle där det nästan inte går att leva utan internet och digitala verktyg då flera vardagliga saker har gått från att vara analoga till att bli digitala. I och med att ett av skolans uppdrag är att förbereda eleverna till att bli en del av samhället, så avspeglas även digifieringen i skolan. LÄS MER

  4. 4. Innovating the learning process in higher education throughthe integration of theory and practice in partnership with Industry and Students

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Daniel Anderson Mlabwa; Farhang Hajipour; [2022]
    Nyckelord :VUCA; Work-Integrated Learning; Knowledge-Economy; Learning Innovation; Paradigm Shift; Higher Education; Employability; Experiential Learning; VUCA Prime.;

    Sammanfattning : The VUCA (which stands for volatility, uncertainty, complexity, and ambiguity) conditions have overshadowed the national and global higher education systems, and social and economic systems are increasingly becoming dependent on knowledge and innovations. There is a call for the global higher education systems to attain a new set of quality standards (Waller et al. LÄS MER

  5. 5. Gestaltning av obehag inominteraktiv media

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Jonathan Othelis; Tobias Lindbäck; [2021]
    Nyckelord :Obehag; klaustrofobi; agorafobi; speldesign; interaktiv media;

    Sammanfattning : Målet med den här artikeln har varit att få en bättre förståelse över hur man kan gestaltaobehag inom interaktiva medier, men även hur denna kunskap ska komma att kunnaappliceras för att gestalta andra känslor på ett så objektivt sätt som möjligt.Förundersökningen för att kunna genomföra det övergripande syftet bestod mestadels av attläsa på om det mänskliga sinnet och hur det agerar då vi känner olika känslor. LÄS MER