Sökning: "interaktivitet på internet"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden interaktivitet på internet.

  1. 1. Vad accepterade jag precis? : Webbplatsbesökares uppfattningar omsamtyckesbanderoller

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Jesper Thor; Felix Lidgren; [2023]
    Nyckelord :Consent Banner; Cookies; Experience; Interaction; Motivation; Samtyckesbanderoll; Webbkakor; Upplevelse; Interaktion; Motivation;

    Sammanfattning : Cookies on the internet have been around for a long time and havebecome increasingly visible due to consent banners in connectionwith GDPR. European websites now require visitors to acceptcookies due to the change in the law for them to be used. LÄS MER

  2. 2. JavaScripts animationer för en interaktiv lärplattform : En jämförelse av 2D animationer med  JavaScriptsbiblioteken jQuery, VelocityJS och AnimeJS

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Therése Gustafsson; [2019]
    Nyckelord :online learning; interactive; 2D animation; JavaScript; jQuery; AnimeJS; VelocityJS; e-lärande; interaktivitet; 2D animation; JavaScript; jQuery; AnimeJS; VelocityJS;

    Sammanfattning : Allt eftersom undervisningsmaterialet utökas med nytt och reviderat material behöver lärarna hjälpa sina studenter att bli motiverade till att lära sig materialet. Genom att använda interaktiva verktyg blir undervisningen mer intressant och gör det enklare att visa komplext material i undervisningen. LÄS MER

  3. 3. Potentialer för det interaktiva berättandet som pedagogiskt verktyg : En utforskande kvalitativ fokusgruppsintervju, med inslag av co-design

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Marcus Falck; Jansson Emil; [2019]
    Nyckelord :co-design; interaktivitet; interaktivt berättande; inlärning; kvalitativ intervju; iterativt arbetssätt;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker interaktivt berättande och lärande på webben som medium. Syftet är att studien ska resultera i kunskap om hur man kan gå tillväga för att skapa en interaktiv berättelse som kommunicerar och lär ut till målgruppen. LÄS MER

  4. 4. Användargenererat innehåll : En studie om företags strategier för att driva en plattform

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Viderberg; Matilda Lindberg; [2016]
    Nyckelord :Användargenererat innehåll; web 2.0; internetmarknadsföring; marknadskommunikation; digital plattform;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie syftar till att ta fram strategier för kommunikation åt företag som bedriver en plattform baserad på användargenererat innehåll. Internet idag är en vanlig kommunikationskanal för företag och trender och miljön ändras snabbt. Web 2. LÄS MER

  5. 5. Interaktivitet på YouTube : En kvalitativ användarstudie av interaktivitetens roll på YouTube

    Kandidat-uppsats, Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Simon Bååth; Marianne Hulkko; [2013]
    Nyckelord :YouTube; Interaktivitet; kvalitativ; användning;

    Sammanfattning : This essay is an investigation of the level- and importance of interactivity on YouTube for the active user. YouTube is a great example of a user-friendly Internet environment which enables the users to take part in a virtual community where they can create the content and, with the various functions the site has to offer, interact with each other. LÄS MER