Sökning: "interaktivitet"

Visar resultat 16 - 20 av 251 uppsatser innehållade ordet interaktivitet.

  1. 16. Ljudets roll på ljusfestivaler : Intervjustudie med audiovisuella konstnärer verksamma på svenska ljusfestivaler

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Isak Thilander; [2023]
    Nyckelord :Ljusfestival; Evenemang; Interaktivt ljud; Multikompetens; Metaverse; Augmented Reality;

    Sammanfattning : Uppsatsen tar upp vad ljudets roll är på en ljusfestival utifrån kreatörer och kompositörers perspektiv med hjälp av djupintervjuer. Uppsatsens teoretiska ramverk är fokuserat på teorier om interaktivt ljud. LÄS MER

  2. 17. Hur Främjas Nyanställdas Arbetsrollslärande vid en Digital Onboarding Process: En hermeneutisk studie av nyanställdas erfarenheter av arbetsplatslärande

    Master-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Markus Richter; [2022]
    Nyckelord :Arbetsplatslärande; digital onboarding process; interaktivitet; kompetensarbetstillfredsställelse.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Onboarding processen blir allt viktigare på dagens arbetsmarknad och mer vikt läggs på dess utformning och relation till arbetsplatslärande. Tidigare forskning visar på att tankar om processen tidigt funnits men att fokus har förändrats under årens lopp. Nytt nu är att processen har blivit mer digital. LÄS MER

  3. 18. Personlig anpassning för Interaktionsdesign i VR : Hur kan vi skapa ett mer personligt/interaktivt gränssnitt i VR?

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Colin Nordmark; Linus Gordon; [2022]
    Nyckelord :VR; User Interface; Personalize; Interactivity; Affordances; Research Through Design; Design Fiction; Gränssnitt; Personalisering; Interaktivitet; Affordances; Research Through Design; Design Fiction;

    Sammanfattning : VR är ett växande medium men också ett medium som har stor potential för att utöka vår kapacitet som människor. Det finns olika designexempel inom fältet på hur gränssnitten ska se ut men enligt vår mening använder inte dessa gränssnitt mediets potential fullt ut. LÄS MER

  4. 19. “I want to steal that car! -Oh no, just another impulse from a video game” : En kvantitativ enkätstudie om svenska tv-spelares upplevelse av Game Transfer Phenomena

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Andreas Mårtensson; [2022]
    Nyckelord :Game Transfer Phenomena; cyberpsychology; ludology; video games; Game Transfer Phenomena; cyberpsykologi; ludologi; tv-spel;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka om och hur svenska tv-spelare från olika Facebook-forum har upplevt Game Transfer Phenomena. GTP är ett fenomen där tv-spelens värld påverkar tv-spelarna efter att de slutat spela. Utifrån psykologen Angelica B. LÄS MER

  5. 20. Konversationshandel : en komparativ studie om den interaktiva delen av e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Oliver Dahlqvist; Jesper Lindberg; [2022]
    Nyckelord :Conversational Commerce; Digital assistants; Interactive e-commerce; Chatbots; Konversationshandel; Digitala assistenter; Interaktiv e-handel; Chattbotar;

    Sammanfattning : Fenomenet konversationshandel beskriver en växande handelsplattform världen över som främjar interaktivitet för att skapa personlig köpupplevelse och relation mellan konsumenter och företag. Detta fenomen växer i takt med utvecklingen av artificiell intelligens (AI) och robotar för att underlätta och eventuellt ersätta den mänskliga faktorn inom e-handel. LÄS MER