Sökning: "intercultural competence understanding"

Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden intercultural competence understanding.

  1. 1. ”Jag undrade om det hade med tolkandet att göra, Att det kunde bli en sådan missuppfattning” : En kvalitativ intervjustudie om upplevelsen av att använda teckenspråkstolk i möte med dövaklienter hos handläggare inom socialtjänsten

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Felicia Edenfur; [2024]
    Nyckelord :teckenspråk; döva; teckenspråkstolk; socialtjänst; interkulturell kommunikation;

    Sammanfattning : The aim of this study was to explore how social workers describe their experiences with using sign language interpreters in meetings with deaf or hard of hearing clients, and which procedures they follow in booking and using sign language interpreters. The study also examines if prior knowledge of and insight about deaf people and sign language affect the meeting, and if so, in what way. LÄS MER

  2. 2. Historiekulturens relation till undervisningen : En översikt av forskning som utforskar samspelet mellan historiekultur och undervisning.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Kevin Kajjimu; Jakob Altun; [2024]
    Nyckelord :education; history culture; historical representation; influence; students; historiekultur; historisk representation; inflytande; studenter; utbildning;

    Sammanfattning : Through history it becomes possible to examine how societies in the past were structured and what has happened in the past. The school classroom is a common place to get knowledge and understanding of this subject through the history subject, which continually has to make changes to fit the standards of the multicultural society. LÄS MER

  3. 3. Interkulturellt förhållningssätt i förskolan och betydelsen av en inkluderande förskola : En kvalitativ studie om hur förskollärarna beskriver att de arbetar interkulturellt i förskolans verksamhet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Kanokwan Srinuansuk; [2024]
    Nyckelord :Culture clash; Identity development; Interculturality; Multiculturality; Preschool; Förskolan; Identitetsutveckling; Interkulturalitet; Kulturkrock; Mångkulturalitet;

    Sammanfattning : Interkulturellt arbetssätt är givande för alla barn oavsett kulturell bakgrund. Det interkulturella arbetssättet bidrar till att barn utvecklar sin kulturella identitet och får förståelse för mångfalden i vårt samhälle. LÄS MER

  4. 4. Språkutveckling och didaktik i modersmålsundervisningen : En undersökning av modersmålslärares syn på sin undervisning och sitt ämne

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Saad Salih Hamad; [2023]
    Nyckelord :teachers; mother tongue instruction; didactics; school subject; lärare; modersmålsundervisning; didaktik; skolämne;

    Sammanfattning : All multilingual primary and secondary school pupils have the right to mother tongue instruction as language is essential in developing our identity, expressing our thoughts and emotions, and showcasing our knowledge and skills. The purpose of this qualitative study is to investigate the methods employed by mother tongue teachers to enhance the language development among their pupils and how they perceive mother tongue instruction as a school subject in relation to other subjects. LÄS MER

  5. 5. Exploring Intercultural Communication through Film & Television

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Leen Abo Leil; [2023]
    Nyckelord :Intercultural communication; competence; Film; Television Series; Edutainment; culture; adaptation; Interkulturell kommunikation; kompetens; Film; TV-serier; Edutainment; kultur; anpassning;

    Sammanfattning : This study explores the elements that can or must be changed in a film or television series for it to be successfully adapted and translated into other languages, in order to be accepted and understood by other cultures. By conducting two focus groups and individual interviews with experts in the matter, this study demonstrates that film and television can be an intercultural communication tool that serves as a bridge between different cultures, breaking the barriers and providing an understanding of one another’s norms. LÄS MER