Sökning: "interdisciplinary communication"

Visar resultat 41 - 45 av 99 uppsatser innehållade orden interdisciplinary communication.

  1. 41. Vad är egentligen marknadskommunikation? : En teorigranskande studie genom en begreppsutvecklande case study

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Viktoria Svedlund; Johanna Barre; [2017]
    Nyckelord :marketing communications; interdisciplinary field; country-of-origin; meaning transfer; Volvo Cars; Svenska Institutet; case study; functional text analysis; marknadskommunikation; tvärvetenskapligt fält; country-of-origin; meningsutbyte; Volvo Cars; Svenska Institutet; case study; funktionell textanalys;

    Sammanfattning : Forskning inom marknadskommunikation har traditionellt varit beläget inom den företagsekonomiska disciplinen med fokus på hur företag kommunicerar med sina kunder. Men marknadskommunikation som område innefattar även andra kommunikativa processer vilka berörs inom den medie- och kommunikationsvetenskapliga forskningen, men som inte definieras som marknadskommunikation. LÄS MER

  2. 42. Institutional Logics in Continuous Improvement : A study of nurses’ involvement in healthcare change

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Alexander Hutchings; Robin Vree; [2017]
    Nyckelord :Change Management; Professional Project; Continuous Improvement; Institutional Change; Patient Centric;

    Sammanfattning : Problem: Continuous improvement is important in modern healthcare to control increasing costs and fulfil the demand for higher quality. This requires interdisciplinary collaboration between healthcare professionals. However, these professions are seeking to maintain and improve their social status through a ‘professional project’. LÄS MER

  3. 43. Talent management inom universitetsvärlden : En case-studie om ReaL--Research and Leadership vid Umeå universitet

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Jacob Seidegård; [2016]
    Nyckelord :Talent management; Case study; Project; Research and Leadership; Prominent Researcher; Support for Research Career; Leadership development;

    Sammanfattning : The purpose of this case study is to examine how talent management is applied in a university environment and how development in leadership skills for the participants of a project affects their willingness to stay at the university. This study also highlights the purpose of using a strategy like talent management to keep key people in the organization to stay and also that theories about talent management needs to be complete with theories about loyalty and commitment. LÄS MER

  4. 44. Betydelser av att utvärdera scenkonst : En fallstudie av utvärderingens praktik inom ett offentligt finansierat scenkonstprojekt

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för Kultur, samhälle, mediegestaltning – KSM

    Författare :Elin Frost; [2016]
    Nyckelord :Evaluation; Culture Economy; Value Creation; Cultural Policy; Cultural Value; Performing Arts; Arts Management; utvärdering; scenkonst; Arts Management; kulturadministration; värdeskapande verksamhet; kulturellt värde; mätbarhet; systemteori; kulturpolitik; kulturbidrag; projektbidrag; kulturekonomi; ledarskap; organisationsteori; redovisning; scenkonstpraktik; gestaltning; värdering; värde;

    Sammanfattning : Denna fallstudie undersöker utvärderingens praktik inom ett offentligt finansierat scenkonstprojekt. Med en hermeneutisk ingång och abduktiv ansats studeras olika betydelser av begreppet utvärdering inom ramen för det system, som på initiativ av Dramaten&, möjliggjorde scenkonstprojektet Nationalismens Apostlar 2014. LÄS MER

  5. 45. "Kon tycker dessutom att gräs är gott" - Den svenska mjölken som modernitet och tradition

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Humanekologi

    Författare :Marie Långström; [2016]
    Nyckelord :milk; modernity; post-modernity; tradition; cartesianism; critical discourse analysis; Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to examine how the production and consumption of milk in the modern and post-modern Swedish society can be said to reflect general cultural and societal development. Focus is put on how it is affected by notions of the cartesian dichotomy between nature and culture. LÄS MER