Sökning: "intergenerational communication"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden intergenerational communication.

  1. 6. Att stödja generationsskiften bland privata skogsägare : virkesköparnas inställning och arbetssätt hos SCA Skog i Västerbottens förvaltning

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Ecology and Management

    Författare :Sandra Vestin; Maja Öberg; [2013]
    Nyckelord :kompetensbehov; generationsväxlingar; familjerelationer; virkesanskaffning; generation; virkesleverantörer;

    Sammanfattning : En tredjedel av Sveriges skogsägare är över 65 år men bara 12 procent tänker genomföra ett generationsskifte inom de närmsta åren. Generationsskiften anses vara en svår och komplex fråga på grund av de många aspekterna; ekonomi, juridik och mjuka frågor. LÄS MER

  2. 7. Like a window in your living room: Video-mediated communication for extended families separated by space

    Master-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Anna Valinder; [2012-10-05]
    Nyckelord :extended family; group communication technology; interaction rituals; social presence; video-mediated communication;

    Sammanfattning : Physical distances between close relations are increasing, since people tend to move and travel more and further than before. The distances might be difficult to overcome and this thesis is investigating the possibilities of video-mediated communication when it comes to intergenerational group communication in a domestic setting. LÄS MER

  3. 8. Critical Perspectives of Marketing Discourse: Case Study of IKEA´s Corporate Philanthropy

    Master-uppsats, Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Aleksandra Dermanovic Hellman; [2011]
    Nyckelord :consumption patterns; corporate philanthropy; critical discourse analysis; IKEA´s marketing discourse; Stenmark´s principle of inter-generational justice; Sustainable Development;

    Sammanfattning : This thesis discusses how IKEA perceive and use concept of Sustainable Development and relates it with consumption. For that purpose, an online-survey was undertaken with the aim to see how IKEA´s customers perceive IKEA´s philanthropic activities in developing countries and how these activities influence on their consumption patterns and ideas of inter-generational justice. LÄS MER