Sökning: "interkulturell pedagogik södertörns högskola"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden interkulturell pedagogik södertörns högskola.

  1. 6. Att göra det annorlunda normalt i förskolan : En vetenskaplig essä om att förstå och stödja tvåspråkiga barn i deras språkutveckling och kommunikation utifrån en interkulturell pedagogisk kompetens

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Subarna Rahman; [2020]
    Nyckelord :preschool; bilingual; intercultural pedagogical competence; language; communication; sociocultural perspective; mother tongue support and the curriculum 2018 ; förskola; tvåspråkighet; interkulturell pedagogisk kompetens; språk; kommunikation; sociokulturellt perspektiv; modersmålsstöd och läroplan 2018 ;

    Sammanfattning : This is a scientific essay that has been written with the aim to reflect and analyze difficulties of bilingual children to communicate, being seen in a group and to focus during a traditional learning in language development within preschool. I have also reflected on my experiences and competences in intercultural pedagogy to support bilingual children in a changing society and in a globalized world. LÄS MER

  2. 7. Att inta ett interkulturellt förhållningssätt i undervisningen : En studie av fyra lärares beskrivningar och praktiskt tillämpande av ett interkulturellt arbetssätt i undervisningssituationer.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Ebru Karaca; [2016]
    Nyckelord :Multicultural Intercultural; pedagogy; Intercultural perspective; Intercultural approach; Social studies.; Mångkultur Interkulturell; pedagogik; Interkulturellt perspektiv; Interkulturellt arbetssätt; samhällsorienterade ämnena;

    Sammanfattning : In this thesis, a study was made of four teachers’ perception and application of an intercultural perspective in their teaching practice. The purpose was to investigate how the teachers describe to use an intercultural approach in teaching situations and how they achieve it in social studies. LÄS MER

  3. 8. Förstår vi varandra rätt? : Mångfald i den interkulturella förskolan

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Magdalena Krolak; [2015]
    Nyckelord :Preschool; multiculturalism; intercultural; diversity; pedagogy; value-system; communication; Förskola; mångkultur; interkulturell; mångfald; pedagogik; värdegrund; kommunikation;

    Sammanfattning : This is an essay about the difficulties that can occur within the intercultural preschool, with how the parents background, willpower and whishes may not always be applicable to the preschool curriculum due to cultural differences. It is about how I as an educator can have intentions that collide with childrens and parents homeculture. LÄS MER

  4. 9. En normativ dröm om en lokal hjälte : En kritisk diskursanalys av "UNICEF Annual Report 2013"

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Lovisa Greus; [2014]
    Nyckelord :UNICEF; intercultural education; postcolonial theory; critical discourse analysis; UNICEF; interkulturell pedagogik; postkolonial teori; kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : We live in a world where the resources are not equally divided and that is why charity work is needed. The United Nations Children’s Fund, UNICEF, is a global organization that works for children’s human rights around the world. LÄS MER