Sökning: "intern handel vad är det"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden intern handel vad är det.

  1. 1. Employer branding : Konsten att rekrytera och behålla kompetenta medarbetare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Joussef Elias; Robin Sandgren; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; human resource outsource; internal marketing; employer branding mix; recruiting; Employer branding; human resource outsource; internal marketing; employer branding mixen; rekrytering;

    Sammanfattning : Bakgrund: För att kunna överleva på en modern konkurrensutsatt marknad som små och medelstora företag måste de ha kompetent och talangfull personal. Genom att ha ett starkt arbetsgivarvarumärke så blir det lättare att bibehålla den kompetenta personalen men även för att rekrytera nya. LÄS MER

  2. 2. Ingen relation är perfekt – En studie av relationen mellan intern skattelagstiftning och skatteavtal i svensk rätt i ljuset av OECD:s modellavtal och tre avgöranden från Högsta förvaltningsdomstolen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Erik Bernander; [2021]
    Nyckelord :skatterätt; folkrätt; skatteavtal; tax treaty override; internationell skatterätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Trenden av ökad internationell handel har resulterat i att skattskyldiga blivit allt mer beroende av dubbelbeskattningsavtal. Existensen av dessa har på senare år blivit hotad, eftersom domstolar underlåtit tillämpningen av avtal till fördel för intern rätt, internationellt benämnt tax treaty override. LÄS MER

  3. 3. ÄR EN OFFENTLIG ORGANISATION MERÄN BARA ETT SKYLTFÖNSTER? : En fallstudie gällande kommunikationen av CSR integrerat medarbetsgivarvarumärket

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Sofia Larsson; Linn Bourdin; [2020]
    Nyckelord :Employer branding; Arbetsgivarvarumärke; CSR; Hållbar utveckling; Intern kommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund och syfte: I dagens litteratur och organisationer finner vi att människan ärorganisationens viktigaste resurs, utan dem finns inget förutom en tom lokal. De människorvars yrke är inom vården, är en av samhällets viktigaste resurser. LÄS MER

  4. 4. Är en offentlig organisation mer än bara ett skyltfönster? : En fallstudie gällande kommunikationen av CSR integrerat med arbetsgivarvarumärket

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Sofia Larsson; Linn Bourdin; [2020]
    Nyckelord :Employer branding; CSR; Sustainable development; Internal communication; Employer branding; Arbetsgivarvarumärke; CSR; Hållbar utveckling; Intern kommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund och syfte: I dagens litteratur och organisationer finner vi att människan är organisationens viktigaste resurs, utan dem finns inget förutom en tom lokal. De människor vars yrke är inom vården, är en av samhällets viktigaste resurser. LÄS MER

  5. 5. Miljöanpassade inköp : Tre familjeägda företags drivkrafter, hinder och arbetssätt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Sanna Björk; Rebecka Klang Schönborg; [2018]
    Nyckelord :Purchasing; environment; environmental awareness; Inköp; miljö; miljöanpassning;

    Sammanfattning : I samband med att klimatet förändras och att extremväder blir allt vanligare har miljön blivit en viktig faktor att ta hänsyn till. Det är omtalat i media nästa dagligen och vi påminns om att värna om miljön. Mest viktigt är det för företag att ta hänsyn till miljön, de är en av de stora påverkarna av miljöförstörelse. LÄS MER