Sökning: "intern informationsspridning"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden intern informationsspridning.

  1. 1. Informationsspridning ur ledningens perspektiv inför förändring : En kvalitativ studie på ett internationellt tillverkningsföretag i Sverige

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för informatik

    Författare :Agnes Cadier; Carolina Preuss; [2020]
    Nyckelord :Dissemination of change; change management; change; communication; big global manufacturing company; Sensemaking.; Informationsspridning; förändringsarbete; förändring; kommunikation; stort internationellt tillverkningsföretag; Sensemaking.;

    Sammanfattning : Sweden's prosperity is one fifth based on successful and innovative industries. To be able to meet the increasingly demanding and complex market the manufacturing companies need to be able to change. LÄS MER

  2. 2. Intern kommunikation av produktionsmål genom daglig visuell styrning : En fallstudie om acceptans och förståelse på operativ nivå i ett gruvföretag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Sofie Karlsson; Melinda Wixner; [2020]
    Nyckelord :Daily visual control; huddle; communication; production targets; understanding; acceptance.; Daglig visuell styrning; pulsmöte; kommunikation; produktionsmål; förståelse; acceptans.;

    Sammanfattning : Det finns många tidigare studier om hur kommunikation sker mellan strategisk och taktisk nivå samt problematiken med kommunikationen. Många studier visar att informationsspridning påverkar om en organisations mål kan uppnås och att acceptans och förståelse för informationen är viktigt för att det ska vara möjligt, däremot kan det skilja sig i olika typer av arbetsgrupper. LÄS MER

  3. 3. Informationsspridning vid Introduktionsprocessen på ett Bemanningsföretag : En studie där informationsspridningen vid Introduktionsprocessen studerats.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Zubak Antonio; Jacob Viberg; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Personalomsättningen är idag väldigt stor inom organisationer och numera söker sig unga människor med mindre arbetslivserfarenhet till bemanningsföretag. Tidspressen är hög inom branschen och företagen vill snabbt få ut sina anställda, vilket ställer stora krav på en lyckad och tidsbegränsad introduktion. LÄS MER

  4. 4. Ledarskap är kommunikation, kommunikation är ledarskap : en kvalitativ studie på den svenska dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Ishak Ates; Lina Sahel; [2019]
    Nyckelord :Leadership; leadership style; democratic leader; authoritarian leader; feedback; internal communication; communication channels; Ledarskap; ledarstil; demokratisk ledare; auktoritär ledare; återkoppling; intern kommunikation; kommunikationskanaler;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att skapa en djupare förståelse kring hur den interna kommunikationen i den svenska dagligvaruhandeln påverkas av ledarskapet. Studien syftar även till att undersöka medarbetarnas upplevelser av ledarskapets kommunikation Forskningsfrågor: - Vilken inverkan har ledarskapet på den interna kommunikationen i den svenska dagligvaruhandeln? - Hur upplevs ledarens kommunikation av medarbetare? Teoretisk referensram: Referensramen inleds med centrala begrepp som innefattar ledarskap, ledarstil, intern kommunikation och kommunikationskanaler. LÄS MER

  5. 5. Den interna kommunikationen : En fallstudie om hur det kommuniceras internt mellan olika hierarkiska nivåer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Pooyan Shamloo; Albert Antwi Adomako; [2019]
    Nyckelord :Intern kommunikation; kommunikationskanaler; vertikal kommunikation; formell och informell kommunikation.;

    Sammanfattning : Titel: Den interna kommunikationen - En fallstudie om hur det kommuniceras internt mellan olika hierarkiska nivåer Syfte: Syftet med studien är att studera kommunikationen som sker internt på fallföretaget mellan de olika stegen i hierarkin, genom att ta hänsyn till valet av kommunikationskanal som finns tillgängliga för respektive aktörer i hierarkin. Metod: Studien utfördes med en abduktiv forskningsansats, en kvalitativ undersökningsmetod har tillämpats för att kunna samla in empiri. LÄS MER