Sökning: "intern kommunikation försäljning"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden intern kommunikation försäljning.

  1. 1. Kunden har faktiskt inte alltid rätt- En kvalitativ studie av klagomålshantering utifrån makt, ansvar och intern kommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Fanny Westergren; Elina Zagar Lindstad; [2023]
    Nyckelord :Klagomålshantering; ansvar; makt; intern kommunikation; service recovery; konsumentnära personal; complaint management; responsibility; power; internal communication; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Kunden har faktiskt inte alltid rätt- En kvalitativ studie av klagomålshantering utifrån makt, ansvar och intern kommunikation Författare: Fanny Westergren och Elina Zagar Lindstad Handledare: Malin Zillinger Syfte: Syftet för detta arbete är att undersöka hur konsumentnära personal inom branschen för försäljning av skönhetsprodukter i fysisk butik upplever klagomålshanteringen inom organisationen. Detta kommer att undersökas utifrån teorin gällande ansvar, makt och intern kommunikation. LÄS MER

  2. 2. Managing Demand Variability by Distinguishing between Internal and External Variability : Investigating the Requirements for Managing Demand through Demand Shaping in B2B Companies

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Ewelyn Strandberg; Ingrid Åsenius; [2022]
    Nyckelord :Demand shaping; Demand management; Demand variability; Internal demand variability; Forecasting; External demand variability; Integrating demand and supply; Styra efterfrågan; Variationshantering; Efterfrågevariation; Intern efterfrågevariation; Prognostisering; Extern efterfrågevariation; Integering av försäljnings- och leveransfunktioner;

    Sammanfattning : Due to the increasingly uncertain environments that global supply chains operate within, both due to component shortages and other types of challenges, the possibility of managing demand variability and balancing it with supply capabilities is getting more challenging. The primary way to deal with these fluctuations in demand is by building flexibility in the supply chain to meet the variations that occur and keep the customers satisfied. LÄS MER

  3. 3. Challenges with Successful Marketing : A study to identify challenges and opportunities with introducing services of value-added-sales to customers within the prevailing steel manufacturing industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Amanda Edlund; Evelynne Geiger; [2020]
    Nyckelord :Marketing strategies; steel manufacturer; value-added-sales; upgrading a customer; product-based; service-oriented; marketing; sales performance; communication.; Marknadsföringsstrategi; ståltillverkare; mervärdesförsäljning; uppgradering av kund; produktbaserad; serviceorienterad; marknadsföring; försäljningsutveckling; kommunikation.;

    Sammanfattning : Marketing is an essential part of the overall organization when it comes to introducing a company’s new offerings to the market. Therefore, customers need to be informed and aware of the company’s entire portfolio to be able to make correct decisions that benefit them. LÄS MER

  4. 4. Leveransservice från sågverk till bygghandel

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Jonas Sjölund; [2019]
    Nyckelord :bygghandel; leveransservice; logistik; service; sågverk;

    Sammanfattning : Sågverksindustrin är en produktionsorienterad industri där lönsamhet och konkurrenskraft traditionellt sett har skapats genom stordriftsfördelar. Att erbjuda en hög service vid försäljning och leverans av produkterna är ett sätt att skapa ökat kundvärde och därmed ökad konkurrenskraft för sågverk. LÄS MER

  5. 5. ERP-systemens tillämpbarhet inom reparations- och livstidsförlängande verksamheter

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Morgan Didriksson; [2019]
    Nyckelord :Enterprise resource planning; Remanufacturing; Remanufacturing process;

    Sammanfattning : The EU strives for improving the use of resources in industry and society, a part of this is to turn the economy from a liner, consumption economy, to a circular, reusable economy. In order for this to be achieved industry needs adjust their production to facilitate remanufacturing of used products as well as producing new products. LÄS MER