Sökning: "intern kommunikation grönroos"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden intern kommunikation grönroos.
1. Tjänsteproduktivitet : Hur kan produktivitet mätas i en tjänsteorganisation?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)Sammanfattning : Problemformulering Det vi med denna uppsats vill undersöka är hur en tjänsteorganisations produktivitet kan mätas. Därför lyder vår problemformulering enligt följande: Hur kan produktivitet mätas i en tjänsteorganisation? Produktiviteten i en tjänsteorganisation påverkas av ett antal faktorer, till exempel personalen, kommunikation, ledarskap och de IT-system personalen arbetar i. LÄS MER
2. Förutsättningar för intern marknadsföring inom grundskolan 2010 : 1 + 1 = 3 Nya insikter om förhållandet mellan tal, lärare och ledning
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : I och med friskolereformen i början på 1990-talet har förutsättningarna för skolor förändrats och konkurrensen hårdnat. Marknadsföring av skolor har blivit allt vanligare och vilket anseende skolan har är avgörande. LÄS MER
3. Intern Marknadsföring : Teori VS Praktik
Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Konceptet Intern marknadsföring (IM) har utvecklats mycket och ses inom forskningen som tillämpbart inom alla organisationer. En stor blandning av idéer, modeller och teorier har blivit samlade under detta begrepp men trots det är det enligt teoretiker få organisationer som använder sig av och arbetar utifrån konceptet i praktiken. LÄS MER
4. Avvikande metodik kring problembostadsområde
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Syfte Detta arbete tar sin utgångspunkt i det problematiska miljonprogramsområdet Fisksätra och Stena Fastigheters AB arbete för att minska segregation, brottslighet, omflyttning och den höga andelen hushåll med sociala/ekonomiska problem. Detta arbete är viktigt pga. de kostnader, såväl ekonomiska som mänskliga, som omger det. LÄS MER
5. De små revisionsbyråernas marknadsföring. : En kvalitativ undersökning om hur små revisionsbolag rekryterar nya kunder.
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)Sammanfattning : Utifrån den existerande lagstiftningen är det krav på att alla aktiebolag ska ha en revisor. På revisionsmarknaden föreligger en speciell marknadssituation då 99% av alla revisionsbolag har mindre än tio anställda men samtidigt så har de små revisionsbyråerna en minoritet av marknadsandelen. LÄS MER