Sökning: "intern kommunikation hotell"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden intern kommunikation hotell.
1. Hur påverkas ett bolags ekonomistyrning av en kris? : En fallstudie på Scandic Hotels Group AB
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Syftet med denna studie var att ge insikt i hur Scandic Hotels Group AB:s (Scandic) ekonomistyrning påverkades över strategisk, taktiskt och operativ nivå av Coronakrisen. Tidigare studier kring ekonomistyrning under en kris lyfte fram ett skiftat fokus och att framförallt planering, kontroll, kommunikation och information påverkades. LÄS MER
2. Låt inte gästen få sista ordet. : En kvalitativ studie om hur tjänsteföretag inom besöksnäringen arbetar och skulle kunna arbeta med Sociala medier, WOM och eWOM
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Internet har utvecklats snabbt de senaste åren och med utvecklingen har sociala medier blivit en stor del av Internet. Sociala medier innebär all form av kommunikation som sker på Internet så som exempelvis Tripadvisor, Facebook, Twitter, Booking.com eller Instagram. LÄS MER
3. "Det är Lättare att Hantera en Stammis!" - En studie om frontpersonalens arbete, upplevelse och förutsättningar att hantera klagomål.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problem: Efter att genomgående läst Service Management litteratur om klagomålshantering menar vi att litteraturen saknar diskussioner om interaktionen mellan frontpersonalen och gästen, det vill säga hur personalen ska bemöta gästens klagomål och missnöje på ett serviceinriktat sätt. Syfte: Studiens syfte är att ur ett HRM perspektiv undersöka hur frontpersonalen upplever klagomålshantering. LÄS MER
4. Från affärsidé till nöjd kund : En studie om interna marknadsföringsaktiviteter hos större hotell i Stockholm
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, teknik och designSammanfattning : .... LÄS MER
5. Intern tjänstekvalitet : En kvalitativ undersökning inom hotellbranschen
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Hotellbranschen är idag en växande bransch då fler människor reser och då även fler bor på hotell. Detta har lett till att konkurrensen mellan hotellen har ökat och de måste då differentiera sig. Ett konkurrensmedel som då kan användas är tjänstekvalitet. LÄS MER