Sökning: "intern kommunikation inom organisation"

Visar resultat 1 - 5 av 119 uppsatser innehållade orden intern kommunikation inom organisation.

  1. 1. How is knowledge transfer management used to improve efficient use of human potential? : A case study of knowledge management at a Swedish manufacturing company

    Kandidat-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Tuva Fors; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Within the manufacturing industry, optimising resource utilisation is crucial for strengthening competitive advantage. However, the significance of acknowledging organisational knowledge as a valuable resource is often overlooked. LÄS MER

  2. 2. Quality from the perspective of the internal customer : Internal service experience in a manufacturing industry company

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Stina Enblom; Silvia Padovan; [2023]
    Nyckelord :customer experience; service quality; internal service quality; service profit chain; customer satisfaction; internal customer satisfaction; customer perceived value; kundupplevelse; servicekvalitet; intern servicekvalitet; service profit chain; kundnöjdhet; intern kundnöjdhet; customer perceived value;

    Sammanfattning : För att förbättra servicekvaliteten är kartläggning och mätning av kundupplevelse en viktig del av förbättringsarbetet. Detta är mestadels studerat ur den externa kundens perspektiv, och inte lika ofta ur den interna kundens. LÄS MER

  3. 3. Intern hållbarhetskommunikation i en decentraliserad koncern

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Viktor Leding; Ellinor Tivéus Meyer; Johanna Lindstedt; [2023]
    Nyckelord :hållbarhetskommunikation; kommunikations barriärer; intern kommunikation; decentraliserad organisation;

    Sammanfattning : Hållbarhetsfrågor blir en alltmer betydande del av större organisationers verksamhet till följd av högre krav från intressenter och nya rapporteringsregleringar. Syftet är att genom en fallstudie beskriva och analysera barriärer som uppstår i intern hållbarhetskommunikation i en decentraliserad organisation. LÄS MER

  4. 4. Feedback och beslut: Skövde samhällsbyggnad : Om feedback har påverkan på beslut inom samhällsbyggnadssektorns enheter hos Skövde kommun

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Alexander Nilsson; Elias Bero; [2023]
    Nyckelord :Skövde; Municipality; feedback; decision-making process; urban development; organization; communication; Skövde; Kommun; feedback; återkoppling; beslutsprocess; samhällsbyggnad; organisation; kommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Beslutsfattande inom en organisation blir allt mer komplext när det kommer till betydelsefulla beslut på grund av flera intressenter och skilda åsikter. Återkoppling spelar en betydande roll för att skapa en kultur av utveckling där positiva resultat och förbättringar kan uppnås. LÄS MER

  5. 5. Säkerheten framför allt : En kvalitativ intervjustudie om arbetstagares upplevelse av intern- och säkerhetskommunikation

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Oscar Hedendahl; Oskar Elvin; [2023]
    Nyckelord :Internkommunikation; säkerhetskommunikation; digitala kanaler; hierarkisk organisation.;

    Sammanfattning : Studien ämnar undersöka hur arbetstagare på en industriorganisation i Jönköping upplever den interna kommunikationen samt kommunikation kring säkert beteende. Syftet med studien är att undersöka hur elva arbetstagare som arbetar på olika hierarkiska nivåer i organisationen upplever den generella interna kommunikationen och specifikt kommunikation kring säkert beteende, samt upplevelsen av digitala kanaler. LÄS MER