Sökning: "intern kommunikation offentlig"

Visar resultat 6 - 10 av 34 uppsatser innehållade orden intern kommunikation offentlig.

  1. 6. ÄR EN OFFENTLIG ORGANISATION MERÄN BARA ETT SKYLTFÖNSTER? : En fallstudie gällande kommunikationen av CSR integrerat medarbetsgivarvarumärket

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Sofia Larsson; Linn Bourdin; [2020]
    Nyckelord :Employer branding; Arbetsgivarvarumärke; CSR; Hållbar utveckling; Intern kommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund och syfte: I dagens litteratur och organisationer finner vi att människan ärorganisationens viktigaste resurs, utan dem finns inget förutom en tom lokal. De människorvars yrke är inom vården, är en av samhällets viktigaste resurser. LÄS MER

  2. 7. Är en offentlig organisation mer än bara ett skyltfönster? : En fallstudie gällande kommunikationen av CSR integrerat med arbetsgivarvarumärket

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Sofia Larsson; Linn Bourdin; [2020]
    Nyckelord :Employer branding; CSR; Sustainable development; Internal communication; Employer branding; Arbetsgivarvarumärke; CSR; Hållbar utveckling; Intern kommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund och syfte: I dagens litteratur och organisationer finner vi att människan är organisationens viktigaste resurs, utan dem finns inget förutom en tom lokal. De människor vars yrke är inom vården, är en av samhällets viktigaste resurser. LÄS MER

  3. 8. Internt arbetsgivarvarumärke : Behålla personal i en kommunal verksamhet

    Master-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Gabriella Körnegård; Elin Ödmark; [2020]
    Nyckelord :Internal employer branding; employee value proposition; intern kommunikation; arbetstillfredsställelse och motivation;

    Sammanfattning : Arbetet med det interna arbetsgivarvarumärket har kommit att bli en viktig del för både privat och offentlig verksamhet för att lyckas med att behålla kompetent personal. Idag syns skillnader mellan privat och offentlig verksamhet i arbetet med det interna arbetsgivarvarumärket eftersomförutsättningarna ser olika ut i de olika verksamheterna. LÄS MER

  4. 9. Hur gör kommuner för att attrahera och behålla kompetens? : En kvalitativ studie av kommuners arbete med employer branding

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Sara Manoraj Pettersson; Stina Mattsson; [2019]
    Nyckelord :employer branding; employer branding recruitment; employer attractiveness; public sector; branding; employer branding; external employer branding; corporate branding; employer competitiveness; employer branding practice; talent management; social media; young adults; millennials;

    Sammanfattning : Employer branding är ett omfattande begrepp som används i många organisationer. Syftet med denna studie är att beskriva hur kommuner använde sig av employer branding utifrån att behålla och attrahera kompetens. LÄS MER

  5. 10. Värdeskapande intern kommunikation med Lean kommunikation och kommunikativt ledarskap : Modell för Lean kommunikation för att stärka och medvetet arbeta med värdeskapande intern kommunikation i Leanbaserade verksamheter,

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Sabina Lindell; Marlene Eldsand; [2019]
    Nyckelord :Lean communication; Communicative leadership; Success factors; Value-adding; Public sector; Internal communication; Lean kommunikation; Kommunikativt ledarskap; Framgångsfaktorer; Värdeskapande; Offentlig sektor; Intern kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med    studien var att undersöka hur Leanbaserade/Leaninspirerade verksamheter i    svensk offentlig sektor arbetar för att åstadkomma värdeskapande intern    kommunikation. Utgångspunkten var att dagens demografiska utveckling    parallellt med effektiviseringskrav innebär utmaningar för kommuner att    säkra välfärd och kundnöjdhet samt att detta arbete behöver börja internt    gentemot medarbetarna för att ge effekt utåt till kunderna. LÄS MER