Sökning: "intern kommunikation undersökning"

Visar resultat 1 - 5 av 79 uppsatser innehållade orden intern kommunikation undersökning.

  1. 1. Managing Demand Variability by Distinguishing between Internal and External Variability : Investigating the Requirements for Managing Demand through Demand Shaping in B2B Companies

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Ewelyn Strandberg; Ingrid Åsenius; [2022]
    Nyckelord :Demand shaping; Demand management; Demand variability; Internal demand variability; Forecasting; External demand variability; Integrating demand and supply; Styra efterfrågan; Variationshantering; Efterfrågevariation; Intern efterfrågevariation; Prognostisering; Extern efterfrågevariation; Integering av försäljnings- och leveransfunktioner;

    Sammanfattning : Due to the increasingly uncertain environments that global supply chains operate within, both due to component shortages and other types of challenges, the possibility of managing demand variability and balancing it with supply capabilities is getting more challenging. The primary way to deal with these fluctuations in demand is by building flexibility in the supply chain to meet the variations that occur and keep the customers satisfied. LÄS MER

  2. 2. Employer branding - en intern kommunikationskraft : En kvantitativ undersökning om medarbetares upplevelse av interna kommunikationsstrategier kopplat till employer branding

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Lisa Nordin; [2022]
    Nyckelord :employer branding; internal communication; employer value proposition; employer branding; intern kommunikation; employer value proposition;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att få djupare förstelse och kunskap för om hur medarbetare på ett företag uppfattar arbetsgivarvarumärket och hur det kan bidra till att medarbetare känner ett engagemang för arbetsplatsen som arbetsgivare.  I studien tillämpas en kvantitativ metod med en enkät som skickades ut till en specifik avdelning på ett företag som har 300 anställda tjänstemän. LÄS MER

  3. 3. Anonymitet, Transparens & Kunskapsspridning : -En studie om intern kommunikation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Caroline Johannesson; Rasmus Eriksson; [2020]
    Nyckelord :Informatik; Informationslogistik; Intern kommunikation; Implementering; kommunikationskanal; affordance teorin; meningsskapande teorin;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är intern kommunikation en betydelsefull del i samtliga organisationer. Ändå finns det mängder med organisationer som saknar en strategi för att hantera intern kommunikationen. Fallföretaget som den här studien utfördes på grundades ett och ett halvt år innan studien påbörjades. LÄS MER

  4. 4. Creating Value and Identifying Opportunities for Innovation in E-commerce on the B2B Market. : A case study of the distribution and construction industries in Sweden.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :MATILDA NORDQUIST; OLIVIA NORLIN; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this research is to examine the effect of e-commerce in the B2B market. Focus has been on how customer values and the front end of innovation are affected from a distribution company’s and construction industry’s point of view. LÄS MER

  5. 5. The Challenges of a B2B Market Entry within the Automotive Industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Zacharias Rudberg; Oscar Sandelin; [2019]
    Nyckelord :Strategy Implementation; Market Theory; Strategy; Industrial Business to Business Marketing; Motor Vehicle Industry; Assembly Tools; Market Entry; Customer Relations; Organizational Alignment; Market Strategy; Marketing Organization; Strategiimplementering; Marknadsteori; Strategi; Industriell Business to Business Marknadsföring; Bilindustrin; Monteringsverktyg; Marknadsingång; Kundrelationer; Organisatorisk samstämmighet; Marknadsstrategi; Marknadsorganisation;

    Sammanfattning : This thesis investigates the factors to consider when implementing a business to business market entry strategy within the automotive industry. The aforementioned is conducted through an exploratory case study at a global industrial firm providing a comprehensive range of products and services within the motor vehicle industry. LÄS MER