Sökning: "intern kommunikation volvo"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden intern kommunikation volvo.

  1. 1. Ledarskapsbeteendets betydelse för intern effektivitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Johanna Christiansson; Linus Andersson; [2018]
    Nyckelord :Leadership; Leadership behavior; Middle manager; Internal effectiveness; Organizational change; Ledarskap; Ledarskapsbeteende; Mellanchef; Intern effektivitet; Organisationsförändring;

    Sammanfattning : Studien syftar till att skapa en ökad förståelse för ledarskapsbeteendets betydelse för företags interna effektivitet. Fenomenet studeras under en organisationsförändring. LÄS MER

  2. 2. Hur chefer på Volvo Car Corporation arbetar med intern marknadsföring : En kvalitativ fallstudie om organisatorisk identifiering, befogenheter och intern kommunikation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Henriette Kalin; Björn Lundqvist; [2016]
    Nyckelord :Intern marknadsföring; intern kommunikation; befogenheter; organisatorisk identifiering; service management; ledarskap;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa fallstudie ämnar undersöka hur chefer arbetar med verktyg inom intern marknadsföring i syfte att motivera och tillfredsställa sina medarbetare. Intern marknadsföring är högst aktuellt. LÄS MER

  3. 3. Att attrahera nya målgrupper med planerad kommunikation. Hur ekonom- och ingenjörsstudenter kan bli Volvo IT:s framtida medarbetare

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

    Författare :Magnus Ejerhed; Anna Johansson; Caroline Jägersvärd; [2008-08-13]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Title ”Att attrahera nya målgrupper med planerad kommunikation” Author Magnus Ejerhed, Anna Johansson and Caroline Jägersvärd Course Bachelor thesis in Media and communication studies Semester Spring semester 2008 Tutor Britt Börjesson University the University of Gothenburg Aim the aim of the study is to describe students attitudes to Volvo IT as an employer. How can Volvo IT improve their communication to students? Method A quantitative approach Material A questionnaire which has been given to 122 students in economics at Handelshögskolan in Gothenburg and Industrial economics at Chalmers University of technology Main results The main results of the study are that most of the students in economics and industrial economy are positive to work as management consults. LÄS MER

  4. 4. Volvo Ocean Race : En studie inom sponsring

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johannes Åkesson; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Problem Intresset för sport är omfattande i världen och med sporten kommer möjligheter för företag att kommunicera med marknaden. Dessa möjligheter innefattar sponsring. Företag väljer olika sponsringsobjekt, sätter upp mål och aktiverar sin sponsring. LÄS MER

  5. 5. Eftermarknadens möjligheter : En studie av Swecon AB:s tjänsteutbud

    Magister-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Anders Lidberg; Dennis Öhlin; [2005]
    Nyckelord :Eftermarknad; Tjänster; Anläggningsmaskiner; Swecon;

    Sammanfattning : Problem The manufacturing industry is a mature industry where the profit margins are small and the competition is hard. This makes it hard for both manufacturers and resellers to gain market shares and reach reasonable profit margins only by selling products. LÄS MER